Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart RGBW lyslenke?


MortenL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en lyslenke til utendørsbruk, altså en ledning med "lyspærer" på. Det er uaktuelt for meg å kjøpe noe som ikke kan integreres i Home Assistant. Har sett litt på denne varianten fra elektroimportøren, men etter hva jeg kan finne ut styres denne med IR. Jeg kan alltids bruke en IR-blaster og gjenskape signalene fra fjernkontrollen, men føler det blir en litt halvveis løsning. Komplett har også en variant, men den styres via "Lite appen", noe som høres ut som noe Tuya sky-drit.

Noen som vet av en RGBW lyslenke til utendørsbruk som det er mulig å integrere i Home Assistant med lokal (helst zigbee) styring? Jeg er ikke fremmed for å bestille fra utlandet, men jeg finner lite på aliexpress. På forhånd takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Are - skrev (6 timer siden):

 

Det stemmer. Lite bulb er Tuya.

Takk! Da blir det hvertfall ikke de. Har kun hatt et Tuya WiFi-produkt, og det var ikke annet enn problemer.

Moskus skrev (6 timer siden):

Twinkly er festlig. :)

Ellers kan man kjøpe WS2812B-lenker på Ali og styre dem med WLED.

 

Jeg gjør begge deler til julebelysning. WLED i vinduer innendørs, på stjernen og juletreet, Twinkly ute på huset:

 

 

Takk for tips! Twinkly festoon ser ut som akkurat det jeg ser etter, men hvordan fungerer de integrert i et smarthussystem for deg?

Ser Home Assistant-integrasjonen har følgende beskrivelse:

The Twinkly devices does not store the effects locally, they are instead re-sent from the Twinkly application each time. This means that this integration does not support to change the LED string effect. It only supports to configure the brightness and to turn the device on and off.

 

Har et par Wled-striper i huset allerede som jeg er veldig fornøyd med. Har lett etter WS2812B (eller aller helst SK6812) lenker som ser ut som lyspærer, men har ikke funnet noe på Aliexpress.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Philips Hue sin nye lyslenke: Hue White and color ambiance Festavia lyslenke 250 lysdioder | Philips Hue (philips-hue.com)

 

Den er per nå offisielt ikke beregnet for utendørsbruk, men det er visstnok fordi de rakk å få på plass rett sertifisering før lansering.

 

Philips Hue Festavia string light suitable for outdoor use after all? - Hueblog.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenL skrev (11 timer siden):

Ser Home Assistant-integrasjonen har følgende beskrivelse:

The Twinkly devices does not store the effects locally, they are instead re-sent from the Twinkly application each time.

Dette gjelder når man skal bytte effekter.

 

MortenL skrev (11 timer siden):

men hvordan fungerer de integrert i et smarthussystem for deg?

Utmerket. :)

Styres med et passende script.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.