Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-trm3 og ekstern sensor


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har Heatit Z-Trm3 + Z-water + Homey pro i huset. Det fungerer veldig bra, men på badene har jeg termostat på utsiden. Her fungerer i utgangspunktet gulvsensoren bra, men jeg kunne tenkt meg å hatt en ekstern sensor inne på badet i tillegg. 

 

Er det mulig å bruke f.eks Aqara temperatursensor, koble den til Homey pro og få den til å snakke med Z-trm3 via en assosiasjon?

 

Mvh Håkon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakonm skrev (På 19.11.2022 den 8.22):

Er det mulig å bruke f.eks Aqara temperatursensor, koble den til Homey pro og få den til å snakke med Z-trm3 via en assosiasjon?

Nei, og det er flere grunner til det. Aqara er Zigbee, og Z-TRM3 er Z-wave, assosiasjon fungerer ikke på tvers av protokoller.

Og selv om du kjøper en Z-wave-tempsensor, vil ikke Z-TRM3 hente status fra den. Dessverre. :(

 

Støtter @OlavT. Hvis det fungerer fint med gulvvarme, så bruk det. Du kan koble til en ekstern sensor med å bore gjennom veggen, men det er litt arbeid og det er vel noe usikkert om du får noe ekstra ute av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for godt svar! Grunnen til at jeg er inne på tanken er at på det ene badet glemte jeg gulvsensor før støp, så der er det forsiktig borret litt inn i ytterkant av gulv og plassert gulvsensor. Det funker greit ved å bade justere temperaturen noen ekstra grader i forhold til det andre badet. Men da fortsetter jeg bare med den løsningen 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.