Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

5kW grense


Anbefalte innlegg

Jepp 😶 jeg bikket 5,36 her i begynnelsen av måneden og da er ikke vinteren skikkelig startet. Kan kanskje med litt automatisering av laster komme meg under 5kW, men når vinteren virkelig slår til så havner jeg uansett der.

Vet du hvordan grensen er? Jeg kan se for meg at jeg havner under 5kW grensen igjen i april, hvor lang tid tar det før jeg kommer ned igjen i under 5kW gruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa 5kw i går, minusgrader og BKK viste 5,00kwh i snittforbruk. Regna om til 5,0003 - tenkte at da er jeg nok over og gir gass. Burde etterisolere et loft og få inn radonsug, så pengene kommer til å spasere ut døren i en form eller en annen. 
Lov å håpe på enova etterisoleringsstøtte, mener det var brei oppslutning om dette i stortinget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikka over 5kWh den 30.10 men viste seg at det var vintertiden som ga 2 timers forbruk på 1 time... ;) (...men det var jo bare i mitt system og ikke "offisielt").

 

Ellers gir jo solceller, batteri og koking på gass et betydelig spillerom for å holde meg under 5kWh...

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (17 timer siden):

Liten vits å tviholde på 5kW grensen i vintermånedene. Like greit å guffe på med mer effekt de timene som er lavest priset.

Jeg mener også det, men kona (som bestemmer) mener at nå har det gått sport i det og vi skal holde oss under 5kWt/t i november.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr Kotelett skrev (20 timer siden):

Ah kan du det? Jeg må nemlig bytte kledning og tenker da å etterisolere nå til våren 2023. Og tenker da at de kommer med støtte 01.01.2024 :P Men jeg kan ikke vente til eventuell støtte.

Samme med vinduer, de byttes til neste (v)år, og støtte da fra Enova 01.01.2024

Nei har ikke peiling. Man søker i ettertid for disse strømstyrings-tiltakene så kanskje det er mulig med etterisolering og det du skal til med (om det er støttet). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.