Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre utendørs julelys?


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei venner,

 

Finner noen gamle tråder her, men da er linkene døde eller leder til produkter som ikke lenger er i salg. Er det noen som har råd for en som har fått grønt lys fra kona til å styre utendørs julelys?

 

Tenker helt enkelt plug-in fjernstrømbryter til lenkene vi allerede har, men det må være IP44. De produktene jeg finner er enten dyre eller går på tilsynelatende proprietære WiFi-løsninger. Jeg kan godta WiFi-opplegg, men vil ikke være avhengig av enda en skytjeneste med begrenset levetid. 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter Twinkly på salg etter jul. Twinkly er wifi, men ingen sky. Du kan styre det fra Home Assistant eller HomeSeer, eller via http. :) 

Ellers kjører jeg WLED på en ESP32 med WS2812B. Det fungerer supert!

 

Men skal man ha IP44-plugger, så koster de vel litt nesten uansett, dessverre. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Twinkly ser ut som et fint system, men sliter litt med å forsvare investeringen når vi allerede er så godt i gang :) Sjekket prishistorikk, og det ser jo ikke ut som om det blir så billig på nyåret heller, men skal følge med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrick skrev (18 timer siden):

sliter litt med å forsvare investeringen når vi allerede er så godt i gang

De gamle kan fort "bli ødelagt". :P

 

Fredrick skrev (18 timer siden):

Sjekket prishistorikk, og det ser jo ikke ut som om det blir så billig på nyåret heller, men skal følge med

De er iallfall på tilbud med jevne mellomrom, jeg har prisvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Erfaringsvis funker en 'billig' strømplugg finfint i en gammel isboks (eller disse tette spannene med meiseboller el.l.) med litt gaffatape, putter du nedi en sokk med litt kattesand eller lignenede går det i hvertfall bra. Jeg har også veldig god erfaring med å legge skjøtebrett og brytere rett og slett i en pose og gjemme den litt under en busk. Noen jordfeil har aldri slått ut så langt.

Jeg har også satt noen brytere i garasje og bod og heller dratt en 'dum' kabel ut derfra rett til lysene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.