Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mm wave presence sensor


aleks

Anbefalte innlegg

Har fulgt litt med på Everything Smart Home sin presence sensor og den virker ekstremt bra, lang rekkevidde, USB c plugg osv. Skal kjøre den med hue motion sensor

 

koster ca 60usd med cover, men jeg tenkte kanskje noen her inne kunne printe for ca kost så sparer vi my penger

 

Jeg hadde planlagt en 6-7 stk i hvert fall

 

https://everythingsmarthome.co.uk/the-everything-presence-one-now-available/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (1 time siden):

... fordi?

 

aleks skrev (14 minutter siden):

Fordi? Det er jo helt ufarlige frekvenser

Det er ikke ufarlige frekvenser. En er i mikrobølgeområdet og denne energien absorberes av kroppen på en annen måte enn ved lavere frekvenser. Det er slik jeg har forstått det et eget sett med regler for hvor mye stråling mennesker kan utsettes for når en kommer over 6GHz.

Jeg har tillit til at seriøse produsenter holder seg innenfor de regler som er satt mht sendestyrke. Men hva med et hobbyprosjekt som dette? Vil du i det hele tatt være trygg på at 6-7 enheter laget av, sitat: "Everything Smart Tech was created by Lewis (Everything Smart Home) and his Dad", holder seg innenfor det som regnes som trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse stråling i mikrobølgeområdet i sollys også. Tror også det er relativt høyt bakgrunnsstøynivå generelt rundt oss selv uten sol. Å montere en slik sensor blir jo ikke som å sitte i en mikrobølgeovn.

 

Men forsåvidt ikke uenig i at hjemmehacking fort blir hakket mindre pålitelig enn fra en leverandør som må ha papirene i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.