Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Förts vill jag säga att jag är tacksam för att Tibberseer redan fanns utvecklat nu när elprischocken drabbat oss. Just nu, på en lördag(!), kostar elen 5 kr och 85 öre plus moms och avgifter. Och det kommer bli ändå dyrare... Tack vare Tibberseer går det i alla fall att minska kostnaderna något.

Jag skapade två event i Homeseer som ska stänga av respektive sätta på tillskottsvärme från elpatron om priset överstiger eller understiger 100 öre. Men, det fungerar inte, eventet triggade och  tillskottet slogs på idag när priset var över 5 kronor.

Är det fel i villkoret jag satt upp?

Bifogat är eventet samt utskriften i loggen som jag gör när eventet triggas.

Tacksam för all hjälp som jag kan få!

Event som ej fungerar korrekt.JPG

Event som ej fungerar korrekt - logg.JPG

Posted

Snodig! Kan du bytte ut TibberSeer condition med den vanlige device condition, og velge Current Price som device (altså å sjekke om current price device er over eller under 1 kr)? 

• 1 month later...
Posted

Ursäkta sen återkoppling!

Har varit lite mycket av annat ett tag, jul, släktmiddagar, nyårskalas, ryggskott, arbete etc men nu har jag både hunnit ändra och utvärdera ändringen.

Jo, det fungerar bra när jag byter till ett vanligt device event. Men borde det inte ha fungerat även som jag gjorde först med TibberSeer condition?

Posted
FredrikKan skrev (13 timer siden):

Men borde det inte ha fungerat även som jag gjorde först med TibberSeer condition?

Jo absolutt... 😞