Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feil i forbindelse med RFXCOM


Galder

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg har brukt homeseer i noen år og det har for det meste fungert smertefritt (utenom noen få ganger hvor alt "plutselig blir borte" og en må ty til backup).

 

Men for ett par dager siden så fungerte plutselig ingenting, og jeg kom ikke inn på "webinterfacet", og etter å lest i oppstart loggen så var det feil i forbindelse med adressen. 

Så etter endel googling så endret jeg porten fra 80 til 88, og alt så ut til å fungere som før.

 

Men så fant jeg raskt ut at RFXCOM ikke fungerer, og i oppstartsloggen til homeseer så står det følgende med tanke på RFXCOM:

 

02.01.2023 22:05:10 ~!~Starting Plug-In~!~Initializing plugin RFXCOM ...
02.01.2023 22:05:10 ~!~RFXCOM~!~42 (InitIO) RFXCOM version is:30.0.0.42
02.01.2023 22:05:10 ~!~RFXCOM~!~42 (InitVariables) No correct Telegram Token available
02.01.2023 22:05:11 ~!~RFXCOM~!~42 (InitTRX) Connect Transceiver #1  on COM4
02.01.2023 22:05:11 ~!~Starting Plug-In~!~Plugin RFXCOM started successfully in 820 milliseconds
02.01.2023 22:05:11 ~!~Starting Plug-In~!~RFXCOM loaded in 977 milliseconds
02.01.2023 22:05:11 ~!~Plug-In~!~Finished initializing plug-in RFXCOM

 

(hva betyr feks "No correct Telegram Token available", kan det være noe her?)

 

 

Eller så har jeg forsøkt å avinstallere pluginen (RFXCOM), og så har jeg fulgt homeseerskolen for å legge den inn igjen. Alle innstillingene ser riktige ut, men jeg klarer fortsatt ikke å finne ut hva som er galt.

Jeg synes egentlig at det er rart at port/adresse feilen har noe med dette å gjøre, men det er jo veldig rart at det skjedde akkurat samtidig. Så kan det være noen innstillinger som jeg ikke vet om som er feil?


Jeg legger ved ett par screenshot som kanskje kan være til hjelp. 

 

 

Godt Nytt år, og det hadde vært fint med noen gode innspill 😃

 

 

 

feil2.jpg

feil1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda det ikke akkurat var så mye respons så kan jeg fortelle at problemet er løst og hva jeg gjorde i tilfelle noen skulle oppleve noe lignende. 

 

Jeg har forsøkt og legge inn pluginen og satt alt opp igjen i Homeseer (relatert til RFXCOM), byttet kabel, byttet usb port, forsøkt å oppdatere driverne i enhetsbehandleren og deaktivert den osv. 
Men det som løste det var at jeg avinstallerte hele driveren (COM4 i enhetsbehandleren), og deretter startet på nytt, og alt virket igjen!
Jeg forsøkte før å oppdatere driverne manuelt men fikk da opp at de nyeste/beste driverne var installert. Men det var tydeligvis allikevel et problem i forbindelse med de.. 

Da er det bare til å krysse fingrene for at det blir en stund til det blir noe kluss neste gang!

Ha et godt nytt år 😃

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galder skrev (På 3.1.2023 den 1.31):

(hva betyr feks "No correct Telegram Token available", kan det være noe her?)

Nei, du behøver ikke konfigurere Telegram i RFXCOM.

 

Galder skrev (9 minutter siden):

Men det som løste det var at jeg avinstallerte hele driveren (COM4 i enhetsbehandleren), og deretter startet på nytt, og alt virket igjen!

Dette er så mange år siden var et problem (minst 10+) at jeg ikke trodde det fantes lenger. Er det Win10 du kjører? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.