Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Utendørs smart plug, dør-sensorer, og røk-varslere - kompatible med Philips Hue/IKEA Trådfri (evt Matter-baserte Dirigera)


Oslo

Spørsmål

Hei, jeg er nybegynner her på forumet. Vi har huset fullt av Philips Hue lamper og Rullegardiner fra IKEA, alt sammen styrt gjennom egne apper samt Apple Home.

Nå ser jeg etter en Smart plug til utendørs bruk, som kan styres i Philips Hue appen og gjennom Apple Home.

Der er mye jeg ikke forstår, men jeg ser at Philips Hue er Zigbee basert, og lurer på følgende: Vil enhver smart plug som "snakker" Zigbee kunne styres gjennom Phililps Hue, og derigjennom Apple Home?

Hva er andres erfaring med dette?
På forhånd takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Oslo skrev (7 timer siden):

og lurer på følgende: Vil enhver smart plug som "snakker" Zigbee kunne styres gjennom Phililps Hue, og derigjennom Apple Home?

I teorien, ja. Zigbee har standardisert hvordan utstyr skal opptre i nettet. I praksis er det sikkert mulig å finne en slik kontakt som ikke oppfører seg. I tillegg er Philips Hue hubben litt kresen i motsetning til generelle "hub'er". Det lureste er nok å ta et søk på google for å sjekke når du har funnet en konkret kontakt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.