Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Krise! Min intel Nuc NUC5i7RYB døde.... Hjelp til ny/erstatter ?


Tinge76

Anbefalte innlegg

Har merket i det ssite at HS4 har vært veldig treg og uresponsiv...

Kikket nærmere på Nuc'en i dag. Den gikk på max 1,1GhZ og 35% last hele tiden ( vises som 100% belasting i Blue Iris som også kjører på den)

Tok på NuC'en og brant meg nesten... HardWare io viste 100% load på cpu og 104C på temperatur.... ! det forklarer degraderingen.

Viften går ikke lenger. Den er veldig "seig" å snurre på.

 

Noen som har ny vifte eller en liknende NUC som eg kan hive over RAM og SSD til og starte opp min HS4 isntalasjon igjen?

 

Eventuelt annet dere har liggende eller kan anbefale?

 

Den virker såvidt fortsat, så eg kan ta ut data.

 

Forslag på hva eg bør gjøre?

 

Hvor enkelt er det å installere / flytte HS4 instalasjonen til ny fersk PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (41 minutter siden):

Smøre den. Innlegget ditt minnet meg på at jeg måtte ta min årlige smørejobb på min egen vifte.

Gikk ikke å smøre den. Sikkert glidelageret som er gåent.

Prøvde det meste. Rustløser... Trykkluf... silikon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at døde vifter som oftest forblir døde. Det er oftest enklest å finne en ny vifte. Eller ny PC...

 

 

Tinge76 skrev (12 timer siden):

Hvor enkelt er det å installere / flytte HS4 instalasjonen til ny fersk PC?

Ikke vanskelig. Men ta en backup nå!!

 

Installer HS4 som om det var en ny installasjon. Ikke start HS4 (avslutt det hvis det starter), kopier så over hele mappa fra den gamle maskinen til den nye mappa, og start opp HS4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinge76 skrev (22 timer siden):

Vurderer ny pc.

Er Lenovo m910q eller m920q bra alternativ? I5, 8GB ram og 256 ssd

 

Skal brukes til HS4 og BlueIris.


Disse Lenovoene er gode maskiner. Vi har brukt mange av disse rundt om på jobben.

 

Hvis det er interessant så kan jeg sjekke om vi har en liggende som du kan overta kostnadsfritt. M920q er vel ca 4-5 år gammel, så det er en utgående modell på jobben. De skiftes i nyere modeller i samme ThinkCentre-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

ThomasBjorseth skrev (6 minutter siden):


Disse Lenovoene er gode maskiner. Vi har brukt mange av disse rundt om på jobben.

 

Hvis det er interessant så kan jeg sjekke om vi har en liggende som du kan overta kostnadsfritt. M920q er vel ca 4-5 år gammel, så det er en utgående modell på jobben. De skiftes i nyere modeller i samme ThinkCentre-serie.

Tar gjerne imot en 😉

Endret av Tinge76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.