Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Utesensor som tåler kuldegrader, zigbee


aakjpe

Spørsmål

20 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Hr Kotelett skrev (40 minutter siden):

Jeg bruker den Phillips hue og conbee2 på rpi i Home Assistant, har ikke hatt noen problemer. Bortsett fra når den var akkurat i grenseland på rekkevidden.

 

 

OK. Høres bra ut. Må vurdere denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
MariusJS skrev (5 timer siden):

Fant du ut noe?
Har sett på en del løsninger, men skulle jo helst hatt mulighet for lavere enn -20 (vil gjerne ha dem i frysere også)

I min fryser bruker jeg en helt standard Aqara zigbee sensor. Men jeg har loddet på en batteriholder for to AA batterier og så bruker jeg AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt. Denne har ligget 2 år i fryser og den rapporterer fortsatt 100% på batteriet. Temperatur er -21 grader.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
stigvi skrev (5 timer siden):

AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt.

Overrasket (positivt) over det. Jeg har hadde flere røykvarslere med 10 års 9V lithiumbatteri i hytte uten varme på vinteren og INGEN har overlevd første vinteren selv om der snaut nok har vært minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
9 hours ago, stigvi said:

I min fryser bruker jeg en helt standard Aqara zigbee sensor. Men jeg har loddet på en batteriholder for to AA batterier og så bruker jeg AA Lithium batteri. De tåler lav temperatur godt. Denne har ligget 2 år i fryser og den rapporterer fortsatt 100% på batteriet. Temperatur er -21 grader.

 

3 hours ago, Johs. said:

Standard Aqara zigbee sensor her også, både ute og i fryser. Må bytte batteri etter underkant et års tid.

Funker de under -20C altså? 
Står vel at -20C er laveste de måler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Philips Hue sin utesensor fungerer ned til -30˚.

Kaldere har ikke jeg lyst til å være med på 😉

Dette er vel tredje vinteren til den første min. Kun -28˚ så langt i år.

 

Tviler på at du finner noen bedre sensor.

Billigere finner du helt sikkert noe tvilsom Kinavare, men ikke bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
3 minutes ago, NilsOF said:

Philips Hue sin utesensor fungerer ned til -30˚.

Kaldere har ikke jeg lyst til å være med på 😉

Dette er vel tredje vinteren til den første min. Kun -28˚ så langt i år.

 

Tviler på at du finner noen bedre sensor.

Billigere finner du helt sikkert noe tvilsom Kinavare, men ikke bedre..

Greit å få den inn i HA? 
eller må jeg drive å titte i Philips appen?
Kan jo få på mer lys i rommet når jeg åpner fryseren evnt da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
MariusJS skrev (26 minutter siden):

Greit å få den inn i HA? 
eller må jeg drive å titte i Philips appen?
Kan jo få på mer lys i rommet når jeg åpner fryseren evnt da 😄

Philips lager standard zigbee utstyr og er sannsynligvis det mest stabile du kan bruke sammen med Home Assistant. Jeg har to slike utendørs sensorer og de gjør jobben, ingen tvil om det.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 26/12/2023 at 13:46, Teknor said:

Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke.

Latterlig pris, men

https://batteryeliminatorstore.com/products/cr2032-battery-eliminator-2-aa-powered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Teknor skrev (På 26.12.2023 den 13.46):

Noen som kjenner til et "dummy" 2032 batteri med ledinger ut fra dette "batteriet"? Hadde vært genialt å dytte på en batteriholder med 2x AA batterier på en enkel måte. Har dårlig erfaring med å lodde på batteripolene i små enheter, synes det er vanskelig å få loddetinnet til å sitte sikkelig på de små lederne. Dessuten vil et sånt dummy batteri være reverserbart. Har kikket på AliExpress, men ikke funnet noe som kan funke.

Hva med noe slikt: https://www.aliexpress.com/item/1005006151771823.html?spm=a2g0o.productlist.main.75.6172376aKIDabJ&algo_pvid=e11868be-91f0-44d5-955c-c57591ea96c4&algo_exp_id=e11868be-91f0-44d5-955c-c57591ea96c4-37&pdp_npi=4%40dis!NOK!16.08!11.4!!!1.58!!%402103277f17040505048747915ed4e7!12000035998395103!sea!NO!168688324!&curPageLogUid=ETPOpEcN5tZ3 

 

Ikke for 2xAA, men med USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.