Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home_Net på Telenor fiber og egen ruter?


OlavT

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Home_Net på Telenor fiber og hvordan koble til egen ruter?

 

Den gangen jeg brukte Telenor fiber så koblet jeg en ethernet kabel rett fra Telenor sin lille fiber-boks (ikke ruter) og inn på WAN-porten på min egen ruter. Fikk da en public IP på den.

 

Home_Net sier at jeg er nødt til å ha en ruter fra de i mellom på grunn av at det ikke er Home_Net sin egen fiber.

 

Har Home_Net mulighet for "brokobling" ved bruk av Telenor-fiber og Home_Net ruter? Jeg ønsker jo at min egen ruter skal være mest mulig direkte på Internett med en public Ip og at jeg selv kan definere mine egne adresser (annet enn 192.168.1.x).

 

Ideelt sett vil jeg unngå egen boks imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (2 timer siden):

Home_Net sier at jeg er nødt til å ha en ruter fra de i mellom på grunn av at det ikke er Home_Net sin egen fiber.

 

Grensesnittet Telenor selger dem mot sluttbruker er 1000BaseTX-porten på ONT. Det er ikke noe teknisk problem å støtte en hvilken som helst hjemmeruter på innsiden av denne. Det er helt opp til Homenet.  Se https://www.telenorwholesale.no/produkter/vula/ for detaljer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Mork skrev (27 minutter siden):

 

Grensesnittet Telenor selger dem mot sluttbruker er 1000BaseTX-porten på ONT. Det er ikke noe teknisk problem å støtte en hvilken som helst hjemmeruter på innsiden av denne. Det er helt opp til Homenet.  Se https://www.telenorwholesale.no/produkter/vula/ for detaljer

 

Spørsmålet er vel da heller hva Home_Net gjør med dette og hvordan oppsettet deres fungerer i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.