Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Del din HStouch skjerm


Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Arne Johnny skrev:

Der får jeg ikke justert opp og ned på temp men må faktisk bestemme hvilken temp det skal være. Fant da ikke noe bedre i farten enn å lage en knapp pr grad.

 

Jeg løste det med ett event pr «increase/decrease-knapp». Først med et enlinjers script, så med EasyTrigger. La da inn at knappen trigget et event og eventet tok temp+1. :) 

 

Nå har jeg gått over til SDJ-VStat plugin. Den har knapper for «inc/dec» på hver «termostat», så da ble det mye enklere. Anbefaler å ta en kikk på den plugin, ga en del ekstra og nyttig funksjonalitet! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Jeg løste det med ett event pr «increase/decrease-knapp». Først med et enlinjers script, så med EasyTrigger. La da inn at knappen trigget et event og eventet tok temp+1. [emoji4] 
 
Nå har jeg gått over til SDJ-VStat plugin. Den har knapper for «inc/dec» på hver «termostat», så da ble det mye enklere. Anbefaler å ta en kikk på den plugin, ga en del ekstra og nyttig funksjonalitet! [emoji4] 

Tøft den må jeg sjekke ut..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arne Johnny skrev:

Tøft den må jeg sjekke ut..

 

Ja, likte funksjoner som «start oppvarming 15 min tidligere for hver X grader lavere enn Y grader utetemperatur», at den dropper ned termostatens setpoint med 10 grader om man åpner vindu/dør og at den har en veldig enkel scheduler (i hvertfall om man har EasyTrigger, da bruker man den sin schedule-lager). 

 

Den er heller ikke begrenset til RFXCOM-støttede temperaturfølere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[mention=392]Arne Johnny[/mention] hva bruker du for å vise været i de forskjellige fanene? 

Tenker spesielt på været nå og imorgen

Hei

 

Jeg bruker yr pluginen og viser bilde av devicen. Nedsynkingen er bare som en ramme.

 

I yr pluginen er den en «device generator» hvor man huker av hvilken device man vil lage.

 

Jeg har laget en for weather now, og tem now, og N2 (night day 2), M2, (morning day 2, osv.

dc4d1006bb024815ae31ee85d254946d.jpg

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Ja, likte funksjoner som «start oppvarming 15 min tidligere for hver X grader lavere enn Y grader utetemperatur», at den dropper ned termostatens setpoint med 10 grader om man åpner vindu/dør og at den har en veldig enkel scheduler (i hvertfall om man har EasyTrigger, da bruker man den sin schedule-lager). 
 
Den er heller ikke begrenset til RFXCOM-støttede temperaturfølere. [emoji4] 

Veldig bra, takk for tips. Man lærer noe nytt hver dag her:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
[mention=392]Arne Johnny[/mention] Likte oppsettet ditt, designet du alt fra bunn eller brukte du et skin?

Takk for det.

Har henta bakgrunn og knapper på nettet og satt opp resten selv på blanke screens ja.

Så det ble mye bokser, knapper og flytting rundt på ting:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
 
Kan jeg spørre hvordan du får til et slik popup bilde som forsvinner igjen? [emoji2]

Er en funksjon «lay on top of» eller noe. Så lages skjermen på den størrelsen som bildet skal ha. Så er det aktivert at skjermen automatisk går til hovedskjerm etter 2 min, eller at den skjules om jeg trykker på den.

Ble litt rask og gærlig her, men kan prøve å forklare nærmere om du ikke tok den beskrivelsen:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Arne Johnny said:


Er en funksjon «lay on top of» eller noe. Så lages skjermen på den størrelsen som bildet skal ha. Så er det aktivert at skjermen automatisk går til hovedskjerm etter 2 min, eller at den skjules om jeg trykker på den.

Ble litt rask og gærlig her, men kan prøve å forklare nærmere om du ikke tok den beskrivelsen:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk!

Da skal jeg prøve meg litt frem.

 

Når sjefen spurte om en slik konkret løsning, så må jeg bare fikse det. ;)

Greit med litt ekstra WAF poeng i banken til andre prosjekter i fremtiden

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knotet litt med dette de siste dagene. Har planer om å få google calender på første siden når jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre det. Mangler å ordne egen musikk og vær side. Sonos plugginen fungerer ikke hos meg. Må finne ut hvorfor. Sterkt inspirert av Arne Johnny. Fikk også hjelp fra ZoRaC med kodene til barnehagelevering og henting. 

Blir flere ting under sikkerhet når jeg får xiaomi zigbee sensorene om 1 til 45 dager fra Kina. Samt jeg holder på å bytter temperatursensorene som fulgte med huset. De viser 2-4 grader mer enn det er. Så det er kun stuen som viser nøyaktig enn så lenge.

Tok bilde fra editoren, så det ser litt styggere enn det er. Alt av skrift er transparent.

 

Main.thumb.PNG.d8c7f9b68684e28d733aa753d4957155.PNG

 

 

lys.thumb.PNG.3ed582aabd447ec325e31285260195b7.PNG

varme.thumb.PNG.f3114c00fea2876e8c00c8ea0f576ba7.PNGScreens.thumb.PNG.eca7ab34d41342dde732ac47ce647efa.PNG

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har jobbet med HMI helt siden ASEA Tesselator var det store på begynnelsen av -80 tallet så er det ikke så veldig sikkert at mine bilder er så veldig imponerende men jeg prøver nå å få til en visuell nytteverdi så får det visuelle designet bli som det blir... Standard HomeSeer bakgrunnsbilder og alle bildevalg i venstre side. Slidere og knapper er både for statusindikering og betjening. Etterhvert som flere bilder dukker opp så blir bildevalgknappene halvert i størrelse.

 

Noen hovedbilder:

Screenshot_20191008-151114.thumb.png.14b52cd54bd4731c8c71cb7470b1ffb6.png

 

Screenshot_20191008-151130.thumb.png.95d56e47a26e8611284fdc2123c48894.png

 

Og noen sekundære bilder:

Screenshot_20191008-151147.thumb.png.f89df50d55c30f9a4213fb9bc5652e53.png

 

Batteristatus på alle batteridrevne enheter:

Screenshot_20191008-151159.thumb.png.ce4244a1175abc4a3fb7fd9675f7ce75.png

 

Brannvarslere:

Screenshot_20191008-151205.thumb.png.38e40f21431a64d1a7b3f55e95c66b17.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Moskus skrev:

Spennende! Men hva er det? :) 

 

Geofence og phlocation2. Registerer når vi leverer henne. Starter en timer. Hvis det har gått en time etter vi leverte så blir det registrert som henting. Og stopper timer. Alle disse tre blir overført som string til virtuell devices som hstouch henter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Terje Klungervik skrev:

 

Geofence og phlocation2. Registerer når vi leverer henne. Starter en timer. Hvis det har gått en time etter vi leverte så blir det registrert som henting. Og stopper timer. Alle disse tre blir overført som string til virtuell devices som hstouch henter.

Aha, hendig! :)

 

Brukes det til noe også? Eller er det kun "because I can"?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt ubrukelig. Kun for at jeg syntes at det så artig ut ?

Oversikt over hvor jeg og samboeren er litt hendig. Men der er det også høy "fordi jeg kan"-faktor.

Skal finne måter på å gjøre huset smartere, men da begge jobber turnus så er det dårlig med faste rutiner.

Bruker Alexa flittig. Slipper å reise seg fra stolen så ofte ?

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Aha, hendig! :)

 

Brukes det til noe også? Eller er det kun "because I can"?


For min del bruker vi det til litt bevisstgjøring på at vi prøver å unngå lange dager i barnehagen. :) ingen pushvarsler eller noe sånt, men vi ser hvor lang barnehagedagen har vært. Tror kanskje jeg har den i device history også, så kan vi se det over tid (men det har vi aldri gjort ?). 
 

Så, «because I can»... ? 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
On 21/03/2018 at 06:48, Arne Johnny said:

Takk skal du ha.

 

Det er en og en knapp ja, så det tar litt tid. Nå har jeg lagt sonos som en egen «etasje» i hs så da er det ganske kurant når man først har laget en, så kan man kopiere, og slippe å scrolle seg ihjel for å endre funksjonene på knappene..

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan nettbrett bruker du? andorid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.