Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Geofencing issue - iPhone


PerH

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få stabil lokasjonsoverføring fra konas iphone.. På min android fungerer det godt med det innebyggede systemet i companion appen, men det gjøre det ikke på iphone selv om appen får alle location-tillatelser. 

Testet derfor icloud integrasjonen i stedet, og den fungerer godt bortsett fra at kona stadig får beskjed om at noen har logget seg på "find my iphone".. 

Noen ideer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerH skrev (12 minutter siden):

Jeg sliter litt med å få stabil lokasjonsoverføring fra konas iphone.. På min android fungerer det godt med det innebyggede systemet i companion appen, men det gjøre det ikke på iphone selv om appen får alle location-tillatelser. 

Testet derfor icloud integrasjonen i stedet, og den fungerer godt bortsett fra at kona stadig får beskjed om at noen har logget seg på "find my iphone".. 

Noen ideer? 

Det går vel mer på om appen på iphone får tildelt "kjøretid" eller om den ligger i dyp dvale. Jeg kjenner ikke til om dette lar seg konfigurere på iphone like lett som på android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde og iCloud integrasjonen men ble lei varslene. Jeg er happy med at Apple bryr seg men det virker ikke i dette tilfellet 🙂

 

Min erfaring er at dersom appen på telefonen KUN har en servertilkobling, dvs den interne, så får ikke appen oppdatert statusen sin på serveren når den er "borte". Så sørg for at den interne adressen ligger kun i internal URL, og den eksterne i external URL. Hverken min eller samboers app ble oppdatert med disse automatisk, og først når dette ble endret fungerte det knirkefritt. (bank i bordet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at en iOS-enhet ikke oppdaterte sensorer selv om appen var logget inn, serveradresse var korrekt og alltid tilgang til posisjon var gitt.

 

Problemet viste seg å være at det var en ny iPhone som var satt opp fra backup (som er vanlig når man får ny iPhone). Sletting og reinstallering av appen gjorde susen. Nå fungerer periodisk sensoroppdatering og geofencing knirkefritt.

Endret av ffredrik
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.