Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

http/curl call til API i HomeSeer script


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å sende følgende call til min Hue bridge. Dette setter en spesifikk scene.

 

curl -X PUT --data '{"effect": "none","scene":"SC8cMb6wRMt37or"}' <huebridgeip>/api/<minidstreng>/groups/0/action

 

Dette funker fint i bash/linux.

 

Er dette mulig å sende akkurat det samme direkte fra HomeSeer i et skript?

 

Takknemlig for hjelp!

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal være mulig å gjøre med "hs.UrlAction", men personlig hadde jeg brukt et script, se f.eks. funksjonen "RunAPI" i Twinkly-scriptet. UploadString er "POST". I sin enkleste form kan den se slik ut:

 

 

    Private Function RunAPI(ByVal url As String, Optional ByVal query As String = "") As String
        Dim source As String = ""

        Using client As New System.Net.WebClient
            client.Headers.Add("Content-Type", "application/json")

            If query <> "" Then
                source = client.UploadString(url, "POST", query)
            Else
                source = client.DownloadString(url)
            End If
        End Using

        Return source
    End Function

 

 

Alternativt kan du bare kjøre en ekstern kommando fra HS og kalle curl derfra, da leter du etter action som heter "Run Another Program or Process". 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje helt på siden av det du spør om, men har du vurdert/forsøkt f.eks. JowiHue som gir deg alle enheter og scener fra Hue som devices i Homeseer slik at de kan integreres lett? Jeg har brukt den i mange år og er i alle fall godt fornøyd. Verdt pengene i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (19 timer siden):

Du får spørre hvis det er noe. 🙂 

Takk 😀

 

Takk for svar begge to.

 

Jeg bruker JowiHue, men jeg synes jeg hyppig opplever at et (tilfeldig) lys ikke slår seg på eller av. Derfor har jeg lyst å gjøre så mye som mulig på HueBridgen (eller deconz, bruker sistnevnte til en del sensorer).

 

Jeg forsker litt på hvordan jeg best kan styre dette fra HomeSeer, og jeg vil gjerne ha det så portabelt som mulig.

 

Foreløpig er dette det enkleste, men forutsetter jo at curl er installert. Her bruker jeg direkte call til APIen på Hue-broen. (Jeg kjører på debian linux, og curl skal som standard være installert.)

 

image.thumb.png.a6e956bee6177ce3c87ea362423c0039.png

Dette er også en mulighet, men forutsetter at JowiHue er installert, merk at jeg aktiverer en scene lagret på Hue-broen, ikke en JowiHue-scene:

image.thumb.png.7ea5d2120da4dcd5debe3de5ea466ac8.png

 

Forsøkte også med hs.URLaction, men fikk bare feilmeldinger i loggen som jeg ikke skjønte noe av. (Running script: Index was out of range...) Dette er nok bare jeg som ikke forstår VBNet (eller hva dette programmeringsspråket heter).

 

🙂

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.