Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bytte fra Nexa til?


pettergulbra

Spørsmål

Hei

 

Skal gå fra Nexa til noe annet, men vet ikke hva enda. Mine kriterier er ganske enkelt, det må fungere som nå (forklaring) men med mulighet for styring via f.eks. homey.

 

Forklaring: Mitt system nå er enkelt. Brytere (doble/enkle) som er koblet mot skjulte pucker (SMR-101), rett og slett en bryter og en puck. Sett bort fra en der det er to brytere, da dette er lys i trapp.

 

Så hvis jeg sier jeg har lyst til noe som fungerer likt, men ikke på 433 MHz nettet. Og som da fungerer skikkelig i motsetning til dette Nexa greiene.

 

Takker på forhånd for hjelpen og hvis mitt søkeforsøk ikke var bra nok, link meg gjerne til forklarende tråd.

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Er deg kablet forbindelse mellom der bryter står, og pucken? Isåfall er fibaro eller aeotec pucker på z-wave et greit valg 😊 hvis ikke, så kan namron sine zigbee eller z-wave piller brukes, og trådløse dimmere. Evt heatit z-wave. Men usikker på om du kan dimme pillene fornuftig med de trådløse bryterne.

 

Vet at trådløse dimmehjul fra elko zigbee kan brukes. Ellers er plejd bluetooth stabilt og fint, også med trådløse dimmere eller brytere. Men da må du være noenlunde i nærheten av første "noden" med Homey 😊 (homey støtter alle overnevnte fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svar.

Glemte og si at det ikke er kablet mellom brytere og piller/pucker ja. 🙂

 

Bluetooth må jeg nok holde meg unna, da jeg generelt sliter litt med dette her, når det er snakk om litt avstander.

 

Namron er vel merket til Elektroimportøren, så bør vel være grei kvalitet. Heatit, ikke hørt om på slikt. Men ny på dette i så måte.

 

Men kan disse linkes kun mot hverandre med brytere og piller, og flere brytere mot en pille og flere piller?

Det er relativt viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.