Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Trenger man kontroller?


Arne Fibaro

Spørsmål

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 1

For det første, ikke kjøp Nexa AD-146 (søk den opp her på forumet).

 

For det andre så kommer det ann på bryteren. Det skal stå i produktbladet om den fungerer alene eller er avhengig av en ekstern kontroller.

 

Sjekket det kjapt og det ser ut til at den kan fungere alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
12 minutter siden, xibriz skrev:

For det første, ikke kjøp Nexa AD-146 (søk den opp her på forumet).

 

For det andre så kommer det ann på bryteren. Det skal stå i produktbladet om den fungerer alene eller er avhengig av en ekstern kontroller.

 

Sjekket det kjapt og det ser ut til at den kan fungere alene.

Hei og takk for raskt svar, Jeg har dessverre alt kjøpt 5 stk, men kan kanskje levere dem tilbake. Så det var flimmer i dem. Er det andre utfordringer med dem også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har bare en. Hatt ikke noe annet problem enn flimmer. Det er ikke alltid hele tiden, men kommer plutselig. Noen ganger hjelper det å dimme litt opp og ned.

 

Men for meg ble det for ustabilt til å ha i stuen så jeg flyttet den til lyset i trappeoppgangen. Der plager ikke flimmeret noen.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
20 minutter siden, xibriz skrev:

Har bare en. Hatt ikke noe annet problem enn flimmer. Det er ikke alltid hele tiden, men kommer plutselig. Noen ganger hjelper det å dimme litt opp og ned.

 

Men for meg ble det for ustabilt til å ha i stuen så jeg flyttet den til lyset i trappeoppgangen. Der plager ikke flimmeret noen.

Takk, da er det jo håp. :) Kan brukes i gang og soverom mm i alle fall. Parer du den først til Controler da? Eller direkte til vegg-kontroll/fjernkontroll?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
7 minutter siden, Arne Fibaro skrev:

Parer du den først til Controler da? Eller direkte til vegg-kontroll/fjernkontroll?

... alle her bruker controller. Hvilken varierer riktignok, men det er vanskelig å automatisere uten en controller.

Skal du bruke dimmeren mot en controller senere, må den først ekskluderes, og så integreres i Z-wave-nettverket til controlleren.

 

Ser du har en Fibaro HC. Er det en grunn til å ikke inkludere dimmeren i HC2/HCL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
24 minutter siden, Moskus skrev:

... alle her bruker controller. Hvilken varierer riktignok, men det er vanskelig å automatisere uten en controller.

Skal du bruke dimmeren mot en controller senere, må den først ekskluderes, og så integreres i Z-wave-nettverket til controlleren.

 

Ser du har en Fibaro HC. Er det en grunn til å ikke inkludere dimmeren i HC2/HCL?

Nei, egentlig ikke, bortsett fra at jeg ikke har internett på hytta hvor utstyret skal brukes, og heller ikke har (denne helgen) med meg PC for å programmere controlleren. Men da er det bare å være tålmodig og samle alle deler og ordne med et nett av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jo, det var litt av tanken bak det. :) Har et DEFA-system på hytta fra før, riktig nok. :) Men alarm og lys mm var tanken å styre via Fibaro. Akkurat nå er jeg rimelig irritert på ZME WallC veggbryter som jeg ikke får assosiert til fibaro kontroller. Nexa-bryteren er ok, men får ikke lagt til veggkontrolleren. Tips mottas :) med glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.