Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hs4 avslutter av seg selv noen ganger pr mnd


steffs

Anbefalte innlegg

Hei flere som har vært borti at Hs4 i ny og ned avlutter  av seg selv uten noe form for forvasel ? alt som står i Hs4 loggen er (HomeSeer was not shut down successfully the previous time it was started.) 

Dette har ingen ting med Windows update å gjøre. Har et program jeg staret manuelt og dette kjører fint så windows har ikke startet på nytt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du åpne Event Viewer og se om det er noen feilmeldinger der?

 

 

steffs skrev (På 24.2.2023 den 19.55):

Dette har ingen ting med Windows update å gjøre. Har et program jeg staret manuelt og dette kjører fint så windows har ikke startet på nytt.

Det kan teknisk sett fremdeles være Windows Update, da Windows prøver å opprette kjørende programmer etter tvungne restarter. Men det er ikke sikkert det er det. Det skal imidlertid litt til at HS4 bare avslutter og klarer å starte seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen eventer som skulle vært disable som noen enheter manglet på men ikke noe mer en det.

 

Nei HS4 starter ikke opp selv etter det har avsluttet det er det som er problemet. at jeg manuelt må starte HS4 igjen. Hvis windows har instalert update så starter HS4 autamatisk med Task schedule når windows starter på nytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten denne meldingen også vært 2 min ca. siden jeg uppgraderte Z-Wave.Me ZME_UZB1 til siste firmware 5.39 som er for ny for HS4 å er ikke mulig å nedgradere igjen.

 

(Legacy-Plugin, Z-Wave Warning, z-wave+: ((Z-Wave PC Controller Library Version: Z-Wave 6.09 (Unknown))) 

 

Har vært i kontakt med Homeseer support og Z-Wave.Me  uten at noen av de kunne hjelpe. Annet en at  Z-Wave.Me mente Homesser burde legge inn support for denne firmware versjonen. Men begge annbefalte   å nedgradere til  gamle firmware versjon som HS4 støttet. Men ingen av de hadde noe formening om hvilken versjon som var siste HS4 støttet.

 

får ikke noe valg om å nedgradere i Z-Wave.Me programmet. Så har bare latt  dette ligge siden det virker som om HS4 fungerer normalt utenom at hs loggen blir full av denne beskjeden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fant ikke noen prgrammer som kræsjer. kjører bare Hs4 og ubiquiti unifi program på denne Pcen.

men fant dette men aner ikke om det har noe med det å gjøre 

 

( 24/02/2023 10:24:13 Successfully scheduled Software Protection service for re-start at 2123-01-31T09:24:13Z. Reason: RulesEngine. 

HS4 sluttet å svare 24/02/2023 10:25 

 

For se i Event Viewer neste gang HS4 avslutter om det er noe mere info der da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.