Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zigbee dimmer før topolt bryter til bad.


Anbefalte innlegg

teknisk sett skal det kunne fungere, men det er ikke en løsning jeg ville anbefalt.
hvilke type spotter er dette?

sidespørsmål; hva for en type lys har du over speil?

 

om det er led med ikke utskiftbar lyskilde, er det ikke krav om topolt brudd på downlight, og da vil kanskje beste løsning være å sette inn en 2+1 bryter, der 2-pol styrer lya over speil, og 1-pol styrer zigbee dimmer (bryterinngang)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre GU10 spotter hvor jeg selv kan skifte lyskilden, så den må ha topolt brudd, det samme med armaturet over speilet som bruker 2 x G9 pærer.

Disse er seriekoplet så bryteren tar i dag både spotter og speillys.

Hvis jeg går for en 2+1 bryter og setter dimmeren bak, så vil dette også fungere i praksis, bortsett fra at dimmeren vil slutte å fungere som ruter hvis noen finner på å slå av bryteren. Jeg er heller ikke avhengig av å kunne dimme lysene manuelt med bryter. Det kan også gjøres med en enkel zigbee scene-switch hvis behovet skulle melde seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.