Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure Plugin


Kenneth

Anbefalte innlegg

On 03/11/2019 at 09:42, Christian said:

Jeg får følgnde feilmelding. 

nov-03 09.36.23   LSoftVerisure Warning Ingen aktive lokasjoner - sjekk innstilinger for å aktiver en eller flere lokasjoner

Når jeg går inn på minside, så ligger låsen der. Jeg har heller ikke funnet noen plasser på minside hvor jeg kan legge til lokasjoner

 

Gå inn på innstillinger for pluginen og huk av på lokasjonen for å aktivere.

 

image.thumb.png.d23ec6b9f33a3842a69b2beb50004dea.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare legg til teksten i Linje 3 i LocationTemplate.txt så bør den biffen være grei.

<td colspan="2">{name}<input type="hidden" size="6" id="id" name="id" value="{id}"><span style="float:right;">Aktiver lokasjon<input type="checkbox" id="active{id}" {active} name="active"  value="true"/></span></td>

Endret av tater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
4 timer siden, Guahtdim skrev:

Jeg antar at du må gå i Plugins-meny og velge Verisure derfra. Det er en eller annen meny der hvor du får opp bildet som vises i posten til tater

Stemmer ! (ja det er vel noen som skrev at HS ikke akkurat er intuitivt...)

Har lagt det inn nå, måtte reloade siden noen ganger og huke av boksen uten navn.

 

 

verisure.png

Endret av Gravity
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg sliter litt med verisure-plugin til @lilfire om dagen...

1. Jeg klarer ikke å oppdatere den. Har lastet ned fra lsoft.no, erstattet filene (med HS av), men den rapporterer fortsatt forrige versjon? (2.7.81.0)

Stemmer oppdaterings-beskrivelsen? Jeg finner ingen LSoftVerisure.ini fil..

2. Ofte vil den ikke starte etter en restart av HS, og får følgende feilmelding.
444057622_Skjermbilde2020-01-22kl_20_09_41.thumb.png.eb5b2b759e9c70d39b09c3c2d44de2d9.png

 

path er riktig, og filene ligger der.

 

3. Hvilke filer ligger i C:\Windows\System32\html\LSoft\Verisure ?
De har ikke endret dato etter at jeg la inn ny versjon.

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Andreaz skrev:

Hvilke filer ligger i C:\Windows\System32\html\LSoft\Verisure ?

Det er merkelig. Det skal ikke ligge noen filer der. De skal ligge her:

C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\LSoft\Verisure

 

Kjører du HS3 som service eller noe slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lagt inn LsoftVerisure 2.8 men sliter med å styre låsene mine. Har lagt inn aktuelle pinkoder (tror jeg) i Innstillinger men om jeg lager et event for å låse eller låse opp dukker dette opp i loggen og låsen endrer seg ikke:

Sitat
jan-24 09:12:59   LSoftVerisure Error {"errorGroup":"BAD_REQUEST","errorCode":"VAL_00008","errorMessage":"Invalid or non-existing value for code"}
jan-24 09:12:59   LSoftVerisure Error System.Net.WebException: Den eksterne serveren returnerte feilen (400) Ugyldig forespørsel. ved System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() ved Verisure.VerisureSync.‭‏‏‪‎‪‎‍‪‌‮‎‌‍‍‏‫‮(WebRequest ) ved Verisure.VerisureSync.SetLockState(String giid, String deviceLabel, String state, Int32 pin, Int32 attempt)
j

Samme om jeg trykker på hengelås i devicen. Antar at pinkode er f.eks en av de kodene jeg kan låse opp døra med?

 

Verisure appen styrer låsene som et skudd og jeg får tilbakemeldinger i HS.

 

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg blander her, men jeg synes å huske å ha lest her at Verisure bare støtter 4 siffer. Hvis du har noe annet enn det så kan det være feilen.

Og jeg er heller ikke overrasket om de ikke godtar ledende nuller (f.eks 0024).

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble der liv i leiren ?

 

Laget en ny Verisure bruker med 6 sifret pin uten innledende nuller og la denne pin inn i både Yale og Alarm pin og da virket det med en gang. Har prøvd en pin uten innledende nuller tidligere, som jeg normalt låser opp døren med, men tror ikke jeg hadde den i begge feltene (og det burde vel ikke være nødvendig heller, eller...?).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.