Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure Plugin


Kenneth

Anbefalte innlegg

Kjører 2.7.81.0 nå - på Linux (HometrollerSEL) og har kommet så langt at det har dukket opp en Device som heter Verisure status - og med status OK :-), loggen sier at det er funnet 2 lokasjoner (som er rett) og at login er utført - men siden for innstillinger sier fremdeles at ingen lokasjoner er hentet enda ?. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, MortenS said:

Kjører 2.7.81.0 nå - på Linux (HometrollerSEL) og har kommet så langt at det har dukket opp en Device som heter Verisure status - og med status OK :-), loggen sier at det er funnet 2 lokasjoner (som er rett) og at login er utført - men siden for innstillinger sier fremdeles at ingen lokasjoner er hentet enda ?. Noen tips?

 

Samme skjedde her, så endret jeg oppdateringsfrekvens til 1 min så dukket lokasjonen opp 1 minutt etter at pluginen hadde startet.    Kan det være at lokasjonen ikke hentes før første oppdatering?

Endret av tater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tater skrev:

Samme skjedde her, så endret jeg oppdateringsfrekvens til 1 min så dukket lokasjonen opp 1 minutt etter at pluginen hadde startet.    Kan det være at lokasjonen ikke hentes før første oppdatering?

Bingo ? Da er alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lilfire said:

Driver å ser litt på innstillinger sidene nå siden det ikke er helt intuitivt hvordan man setter opp. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det mer forståelig? :) 

 

Dersom det er slik som jeg har mistenkt, at lokasjonen ikke hentes før første oppdatering, kan det være greit å skrive et varsel om det.

Og skrive noe så enkelt som Aktiver lokasjon ved siden av boksen til høyre, så vil jeg påstå at ting burde være ganske selvforklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, lilfire said:

Driver å ser litt på innstillinger sidene nå siden det ikke er helt intuitivt hvordan man setter opp. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det mer forståelig? :) 

 

14 hours ago, tater said:

 

Dersom det er slik som jeg har mistenkt, at lokasjonen ikke hentes før første oppdatering, kan det være greit å skrive et varsel om det.

Og skrive noe så enkelt som Aktiver lokasjon ved siden av boksen til høyre, så vil jeg påstå at ting burde være ganske selvforklarende.

 

Forslag, med å lage en "oppdater lokasjon" eller "hent lokasjon" knapp i plugin, som i praksis gjør en manuell trigger av oppdatering kan løse dette?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn siste versjon nå, men den vil ikke starte, loggen sier:

mar-26 08.45.19         Plug-In    Finished initializing plug-in LSoftVerisure
mar-26 08.45.19         Starting Plug-In    LSoftVerisure loaded in 201 milliseconds
mar-26 08.45.19         Error    Initializing plug-in(2): LSoftVerisure Instance::Could not load type 'Verisure.StartStatus' from assembly 'Verisure, Version=2.0.178.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
mar-26 08.45.19         Starting Plug-In    Initializing plugin LSoftVerisure ...
mar-26 08.45.19         Info    Plugin LSoftVerisure has connected. IP:127.0.0.1:62888

Dette er på HS3 .500 på Windows 10. Kopierte bare inn filene etter å ha stoppet plugin.

 

Edit: Oppdaterte fra versjon 2.3.33

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mk1 black limited skrev:

La inn siste versjon nå, men den vil ikke starte, loggen sier:


mar-26 08.45.19         Plug-In    Finished initializing plug-in LSoftVerisure
mar-26 08.45.19         Starting Plug-In    LSoftVerisure loaded in 201 milliseconds
mar-26 08.45.19         Error    Initializing plug-in(2): LSoftVerisure Instance::Could not load type 'Verisure.StartStatus' from assembly 'Verisure, Version=2.0.178.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
mar-26 08.45.19         Starting Plug-In    Initializing plugin LSoftVerisure ...
mar-26 08.45.19         Info    Plugin LSoftVerisure has connected. IP:127.0.0.1:62888

Dette er på HS3 .500 på Windows 10. Kopierte bare inn filene etter å ha stoppet plugin.

 

Edit: Oppdaterte fra versjon 2.3.33

 

Da er det nok noe rusk fra gamle filer som ikke er oppdatert eller slettet.

Ville avinstallert pluginen og manuelt gått over at alle filene er slettet. (Under bin\Lsoft\versiure, html\LSoft\versisure og selve configfila)

 

Det er relativt stort hopp fra 2.3 til 2.7 og jeg har ikke testet et så stort hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lilfire said:

 

Da er det nok noe rusk fra gamle filer som ikke er oppdatert eller slettet.

Ville avinstallert pluginen og manuelt gått over at alle filene er slettet. (Under bin\Lsoft\versiure, html\LSoft\versisure og selve configfila)

 

Det er relativt stort hopp fra 2.3 til 2.7 og jeg har ikke testet et så stort hopp.

 

Hm, har avinstallert og slettet, men fremdeles samme problem:

Quote

mar-26 14.49.18         Plug-In    Finished initializing plug-in LSoftVerisure
mar-26 14.49.18         Starting Plug-In    LSoftVerisure loaded in 303 milliseconds
mar-26 14.49.18         Error    Initializing plug-in(2): LSoftVerisure Instance::Could not load type 'Verisure.StartStatus' from assembly 'Verisure, Version=2.0.178.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
mar-26 14.49.18         Starting Plug-In    Initializing plugin LSoftVerisure ...
mar-26 14.49.18         Info    Plugin LSoftVerisure has connected. IP:127.0.0.1:52339

 

Ikke prøvd å restarte selve HS enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nettopp skrev:

Varmepumpe-funksjonaliteten fungerer ikke i 2.6 eller 2.7. Jeg har gått tilbake til 2.5 og der fungerer alt tilsynelatende, så holder meg her foreløpig.

 

Oi, har ikke fått noen feilmeldinger når jeg har testa dette, men jeg har vel fremdeles tilgang til systemet ditt så da skla jeg sjekke det opp når jeg kommer hjem fra jobb i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mk1 black limited skrev:

 

 Error    Initializing plug-in(2): LSoftVerisure Instance::Could not load type 'Verisure.StartStatus' from assembly 'Verisure, Version=2.0.178.0,

 

Ser ut som du fremdles har en gammel fil. Har du flere verisure.dll i systemet ditt? Du skal kun ha en i bin\LSoft\Verisure og denen skal være versjon 2.7.8x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, sjekk den da...:)

 

Quote


mar-26 15.21.28         LSoftVerisure Error    System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\LSoft\Verisure\Data\LSoftVerisure.db'. at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) at System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy, Boolean useLongPath, Boolean checkHost) at System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options) at LiteDB.FileDiskService.Initialize(Logger log, String password) at LiteDB.LiteEngine..ctor(IDiskService disk, String password, Nullable`1 timeout, Int32 cacheSize, Logger log, Boolean utcDate) at LiteDB.LiteDatabase.c__DisplayClass11_0.b__0() at LiteDB.LazyLoad`1.get_Value() at LiteDB.LiteCollection`1.d__17.MoveNext() at System.Collections.Generic.List`1..ctor(IEnumerable`1 collection) at System.Linq.Enumerable.ToList[TSource](IEnumerable`1 source) at Verisure.VerisureSync.GetHistory(String installationGuid, InstallationOverview xmlInstallationOverview, String street, InstallationcapabilitiesResponse installationCapabilities, Int32 attempt, Boolean init)

 

Katalogen Data fantes ikke, har opprettet den nå. Skal jeg gjøre noe mer?

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer til debug:

 

Quote

mar-26 15.25.27         LSoftVerisure Error    System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 15.25.27         LSoftVerisure Error    System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 15.25.27         LSoftVerisure Error    System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 15.25.27         LSoftVerisure Error    System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 15.25.26         LSoftVerisure    XXXXXgata data hentet

 

...men ser db-filen er opprettet under Data nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mk1 black limited skrev:

Skulle du ha sett, det lå en verisure.dll i roten på HS3-katalogen gitt. :) Bedre nå, venter bare å å få opp lokasjon, det ser ut til å ta veldig mye mer enn 20 sekunder? :) 

Restart så kommer det med en gang, skal se på hvorfor den ikke oppdaterer lokasjoner før neste polling.

 

4 timer siden, mk1 black limited skrev:

Katalogen Data fantes ikke, har opprettet den nå. Skal jeg gjøre noe mer?

Kan være min skyld at den ikke eksisterte, Fikk samme feilen selv når jeg testet noe forrige dagen her så har lagt inn rettelse av det i 2.8 

 

4 timer siden, mk1 black limited skrev:

Litt mer til debug:

.........

...men ser db-filen er opprettet under Data nå.

Dette ser ut som en feil hvor du har noen events som er for gamle og ikke støttet lengre. Slett evt events som henger igjen fra gammelt og se om feilen forsvinner  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lilfire skrev:
7 timer siden, Nettopp skrev:

Varmepumpe-funksjonaliteten fungerer ikke i 2.6 eller 2.7. Jeg har gått tilbake til 2.5 og der fungerer alt tilsynelatende, så holder meg her foreløpig.

Oi, har ikke fått noen feilmeldinger når jeg har testa dette, men jeg har vel fremdeles tilgang til systemet ditt så da skla jeg sjekke det opp når jeg kommer hjem fra jobb i dag

 

Har testet litt nå å klarer å styre varmepumpene nesten uten problemer. Fant en feil med at om du forsøkte å endre varmepumpen mens det pågikk en oppdatering så feilet den. 

Har rettet dette i 2.8.

 

Men at du skriver at den ikke fungerer i hele tatt forundrer meg da. Sier debug loggen noe informativt da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 19.29, lilfire skrev:
  På 20.3.2019 den 18.20, Go4IT skrev:

 

Jeg kjører versjon 2.7.62.0 som jeg lastet ned 10. februar, og har følgende kommentarer :

  • på klimasensoren virker temperaturmålingen korrekt mens fuktmålingen ikke oppdateres
    • Har ikke opplevd dette selv eller fått andre rapporter på det. Om du kan aktivere debug og sende meg logen på når det oppstår kan jeg grave litt i det

 

image.thumb.png.4acc00ad0160038585a9ad06f51eb175.png

 

Fuktmåling sluttet å virke for lenge siden (tydeligvis en omlegging hos Verisure), men fuktmåling på røyksensorer ble ordnet igjen i versjon 2.7. Fuktmåling på klimasensor virker dessverre ikke fremdeles - og debug-loggen gir ingen informasjon om dette:

 

Date/Time Pri Type/Error Message/Source
mar-26 20.19.50   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.18.51   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.17.50   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.17.48   LSoftVerisure Debug Timer state:True
mar-26 20.17.48   LSoftVerisure Debug plugin state:True
mar-26 20.17.48   LSoftVerisure Debug plugin last timer run:26.03 20.16
mar-26 20.16.56   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.15.50   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.14.51   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.13.51   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.12.50   LSoftVerisure Debug 0new events
mar-26 20.12.48   LSoftVerisure Debug plugin last timer run:26.03 20.11
mar-26 20.12.48   LSoftVerisure Debug plugin state:True
mar-26 20.12.48   LSoftVerisure Debug Timer state:True

 

LSoftVerisure-loggen gir ingen spesiell informasjon

 

Date/Time Pri Type/Error Message/Source
mar-26 20.29.51   LSoftVerisure xxxx data hentet
mar-26 20.28.50   LSoftVerisure xxxx data hentet
mar-26 20.27.50   LSoftVerisure xxxx data hentet
mar-26 20.26.50   LSoftVerisure xxxx data hentet
mar-26 20.25.50   LSoftVerisure xxxx data hentet
mar-26 20.24.50   LSoftVerisure xxxx data hentet

 

LSoftVerisure Warning-loggen er tom.

 

LSoftVerisure Error-loggen inneholder gjentatte forekomster av denne :

 

Date/Time Pri Type/Error Message/Source
mar-26 19.46.50   LSoftVerisure Error System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 19.46.50   LSoftVerisure Error System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)
mar-26 19.46.50   LSoftVerisure Error System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to load type HSPI_LSoftVerisure.Trigger required for deserialization. at System.Runtime.Serialization.ObjectManager.DoFixups() at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectReader.Deserialize(HeaderHandler handler, __BinaryParser serParser, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream, HeaderHandler handler, Boolean fCheck, Boolean isCrossAppDomain, IMethodCallMessage methodCallMessage) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Deserialize(Stream serializationStream) at Verisure.VerisureSync.DeserialzeTrigger(strTrigActInfo trigInfo)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.