Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure Plugin


Kenneth

Anbefalte innlegg

11 hours ago, torhaala said:

Har hatt versjon 2.7 kjørende en god stund nå uten problemer, men her om dagen begynte jeg plutselig å få feilmeldinger:

Feilmeldinger_2.png.d9b7557a3c481fd08cb50b1ae3377d7c.png

 

Ved re/oppstart av plugin

Feilmeldinger_1.png.e458631c62693c7eae42cf1789f1ad64.png

 

Ved endringer av device til Delsikret / Helsikret / Frakoblet 

Feilmeldinger_0.png.ed2469af6b6faadc37f06194d7444588.png

 

HomeTroller SEL

Ubuntu 14.04

Mono JIT compiler version 5.20.1.19

Ser ut som ett mono csharp 4 bibliotek er installert: libmono-csharp-4.0c-cil

 

Installert python3.6, npm og gjort noen endringer til node/nodejs, men ingen av disse endringene sammenfaller med starten av feilmeldinger her

 

Noen forslag til en mulig fix? :)

 

Løst ved å installere libmono-microsoft-csharp4.0-cil.

 

Må ha forsvunnet i en mono oppdatering (apt-get update og autoremove). Hjalp ikke å ha libmono-csharp-4.0c-cil installert eller mono.csharp.dll filen under ../HomeSeer/bin/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 18.02, Capri skrev:

Har prøvd å reinstallere (slette alt - installere på nytt) 2 ganger nå, men med samme feil.

Hva er det som skal lage denne katalogen? Skal det skje under installasjon? Eller skal den opprettes når pluggin kjører? Hva kan jeg lete etter?

Hoppet i det og installerte endelig denne plugin'en jeg også. Ser nøyaktig det samme, database-filen mangler.

 

@lilfire, hva skjer? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg prøve hvis du forteller meg hvor jeg finner linken til en eldre versjon. 

 

EDIT: Jeg er idiot. Ligger jo der. :) 

EDIT 2: Det ligger ingen LSoftVerisure.db i /html/Lsoft/Verisure/Data i versjon 2.6 heller... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Moskus skrev:

Det kan jeg prøve hvis du forteller meg hvor jeg finner linken til en eldre versjon. 

 

EDIT: Jeg er idiot. Ligger jo der. :) 

EDIT 2: Det ligger ingen LSoftVerisure.db i /html/Lsoft/Verisure/Data i versjon 2.6 heller... :( 

Tja. i 2.7 er det ny DB fil siden det er koden er endret vekk fra sqllite.

Kan se ut som det er noe feil i bygge scriptet mitt i 2.7 siden filen ikke ligger med :/
Kan prøve å bare lage en tom fil å endre navnet og filendelse?

 

17 minutter siden, Moskus skrev:

@lilfire jeg trykket på "Kontakt" på lsoft.no ved en feil. Da gikk siden ned. Sorry! :( 

Hmm siden er oppe den, og fikk en annen support hendvendelse tidligere i dag. mullig webhost min hadde hikke når du forsøkte ?

 

 

Jeg driver å oppgraderer pcen hjemme nå og tror jeg får siste dele på posten i dag. Og nå har jo oppdateringa til verisure hatt litt tid på seg så når pcen min er oppe å gå igjen så skal jeg få teste 2.8 og lagt ut den

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilfire skrev:

Kan prøve å bare lage en tom fil å endre navnet og filendelse?

Jeg kan ikke for mye om databaser, men jeg blir overrasket hvis dette fungerer... Men det er verdt et forsøk! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerte var å opprette mappen "Data" i "html\Lsoft\Verisure\". :) 

Da gikk resten.

 

Nå behøver jeg bare en opsjon for å fjerne log-meldingen  om at "LSoftVerisure, <lokasjon> data hentet", så er vi der. :)

 

 

Spørsmål: Hvor ofte kan man egentlig hente data?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Moskus said:

...

Spørsmål: Hvor ofte kan man egentlig hente data?

 

Har hatt det stående på 30-60 sek siden begynnelsen av året uten noe problemer - vet ikke hvor langt man kan strekke strikken før verisure reagerer, men så langt ingen problemer ivertfall ;)

 

Opplever ivertfall selv at 60 sek er mer en raskt nok - f.eks når man kommer hjem, skrur av alarm, og så "tenner" huset før man får av seg sko og jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt oppdatering hvert 10. sekund i flere måneder. Ingen problemer med det, bortsett fra at HS-loggen spammes med en oppdateringsmelding hvert 10. sekund. Dette skal visst være mulig å velge bort i neste versjon av Verisure plugin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2019 den 14.59, Moskus skrev:

Det som fungerte var å opprette mappen "Data" i "html\Lsoft\Verisure\". :) 

 

Så bra :)

 

På 4.6.2019 den 14.59, Moskus skrev:

Nå behøver jeg bare en opsjon for å fjerne log-meldingen  om at "LSoftVerisure, <lokasjon> data hentet", så er vi der. :)

 

På 4.6.2019 den 23.59, ZF- skrev:

 Dette skal visst være mulig å velge bort i neste versjon av Verisure plugin.

 

Det stemmer :)

 

 

Det er flere som har klaget på at det er vansklig å forstå at man må aktivere lokasjonene før det hentes data.

Er det noen av dere som har noen forslag til et bedre design på dette? Det er foreslått å flytte checkboksen ned, men har testet dette litt og personlig så følte jeg ikke at det ble noe mer intuitivt.

 

Eller andre ønsker?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett din plugin, men bare skriver ut hva jeg personlig liker å oppleve.

Er ikke dette noe du kan enkelt sjekke og gi tilbakemelding på? Enten i en device, eller som en feilmelding i det man konfigurerer? Eventuelt begge deler?

Jeg vet at det å ha masse logikk i konfigurasjonene fort blir kål (laaaang erfaring der), men dette er noe som ville gjort det mye enklere for brukerne.

 

Ett lite ps:

Som utvikler så "svir det litt i øynene" å se at databasefiler ligger under katalogen ~HomeSeer Hs3\html. Det beste hadde vært om du hadde klart å legge den under Data katalogen (f.eks. ~HomeSeer Hs3\Data\Lsoft\Verisure). Mulig dette blir litt stort "Lift and shift" prosjekt med tanke på alle som allerede har installert din plugin, men greit å ha i tankene til en eventuell versjon som annonseres som "breaking changes".

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilfire skrev:

Eller andre ønsker?

Jeg slet med at HTML-filen ikke viste skikkelig via en nginx proxy. Ønsker meg en plugin-bygget side, men jeg forstår deg godt hvorfor det ikke er slik heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 13.15, Guahtdim skrev:

Ett lite ps:

Som utvikler så "svir det litt i øynene" å se at databasefiler ligger under katalogen ~HomeSeer Hs3\html. Det beste hadde vært om du hadde klart å legge den under Data katalogen (f.eks. ~HomeSeer Hs3\Data\Lsoft\Verisure). Mulig dette blir litt stort "Lift and shift" prosjekt med tanke på alle som allerede har installert din plugin, men greit å ha i tankene til en eventuell versjon som annonseres som "breaking changes".

 

Helt enig i det. Nå husker jeg ikke grunnen lengere til at jeg flyta den til HTML da den lå i Data tidligere. Det kan hende jeg tar meg bryet å se på å flytte den tilbake igjen ja.

 

På 7.6.2019 den 14.12, Moskus skrev:

Jeg slet med at HTML-filen ikke viste skikkelig via en nginx proxy. Ønsker meg en plugin-bygget side, men jeg forstår deg godt hvorfor det ikke er slik heller...

 

Hmm. ikke vært bort i det men om det er et problem kan jeg jo se på at pluginen bygger hele siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
5 timer siden, mathiastro skrev:

Men kanskje Yale sitt API kan brukes?

Jeg vil tro at Verisure egentlig bruker yale sin løsning.

Har Yale en åpen API da?

 

Og hensikten med Verisure-plugin'en er jo å få tilgang til Verisure-alarm og utstyr. En løsning kan være bygget på den andre, men de er neppe like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg får følgnde feilmelding. 

nov-03 09.36.23   LSoftVerisure Warning Ingen aktive lokasjoner - sjekk innstilinger for å aktiver en eller flere lokasjoner

Når jeg går inn på minside, så ligger låsen der. Jeg har heller ikke funnet noen plasser på minside hvor jeg kan legge til lokasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nov-07 18.31.59   LSoftVerisure Debug "lokasjon" ikke aktiv
nov-07 18.31.59   Starting Plug-In Plugin LSoftVerisure started successfully in 1508 milliseconds
nov-07 18.31.59   LSoftVerisure Debug Login utført
nov-07 18.31.58   LSoftVerisure Debug Funnet 1 lokasjoner
nov-07 18.31.58   LSoftVerisure Debug Henter lokasjoner
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure Debug Logger inn
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure Update every 30 second
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure LogToFile:False
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure Loglevel:LOG_DEBUG
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure Debug a:2.8.48.0
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure Debug v:2.8.48.0
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3
nov-07 18.31.57   LSoftVerisure LSoftVerisure plugin initializing
nov-07 18.31.57   Starting Plug-In Initializing plugin LSoftVerisure ...
nov-07 18.31.57   Starting Plug-In LSoftVerisure loaded in 15099 milliseconds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.