Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Com-port, Irq eller noe?


Erling

Anbefalte innlegg

I januar flyttet jeg serveren, byttet (antar jeg) usb-port for Rfxcom.

 

Rapporter fra kjøleskap osv. sluttet å fungere.

 

TingTarTid - googlet/leste, slettet porten, la til igjen og har nå kontakt på Com3 via Rfxcom-manager.

 

Byttet batterier men de kommer ikke opp.

 

Lang bak husker jeg trøbbel ned dette før. Er vel nesten 10 år gamle Oregon «dingser».

 

Z-Wave for kjøl og frys vil gjøre det mulig å gkemme hele Rfxcom-boksen. 🙂IMG_0144.thumb.jpeg.ef0733c82b8c2cb9d2b106e2c948a968.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg god erfaring med Telldus temperatur målere hvor man setter ID med dip-switcher. Eneste ulempen er at man kan kun ha 6 stykker. Men man slipper at de skifter ID ved batteribytte (og derfor må hentes inn på nytt i RFX TRX).

https://www.power.no/smarte-hjem/smart-varmestyring-og-klima/inneklima-og-temperatursensorer/telldus-temperatur-fuktighetssensor-3-pakning/p-1157051/

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk, de er nå på plass i Homeseer. Ser bra ut, selvsagt viser de temp. og fukt. på «sin» måte.

 

Litt utrolig at selv med Homeseer 4 Designer har man ikke mulighet til å styre «formatering» av verdier.

 

😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling skrev (På 24.6.2023 den 19.39):

Litt utrolig at selv med Homeseer 4 Designer har man ikke mulighet til å styre «formatering» av verdier.


Men visningsformatet setter du vel på devicen i HomeSeer? Jeg gjør det i HS3 i hvertfall…

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.