Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RFXtrx433E på Z-NET?


Luftvaffel

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk på dette og har nettopp begynt å sette opp Homeseer på en virtuell maskin, og har kjøpt Homeseer Z-net og RFXtrx433E. Jeg ser at Z-net boksen har 4 USB uttak hvorav 1 er i bruk for Z-wave modulen. Er det mulig å å koble opp RFXtrx433E rett inn i Z-net boksen? Hvis ja, hvilke porter har de ulike USB uttakene?

 

Dersom det ikke er mulig, vil det være muilg å koble RFXtrx433E rett inn i en router med USB uttak?

Endret av Moskus
Mer detaljert overskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Luftvaffel skrev:

Dersom det ikke er mulig, vil det være muilg å koble RFXtrx433E rett inn i en router med USB uttak?

 

Hvis den er Linux-basert og kan kjøre ser2net så. :) Ellers kan man bruke en Raspberry Pi (ligger en guide på forumet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z-NET er en Raspberry Pi, så alt er teknisk sett mulig. Men jeg vet ikke hvor mye mer krøll du lager i forhold til Z-NET-funksjonaliteten...

En Raspberry Pi koster jo ikke mange kronene, så kanskje det er like greit med en til?

 

Jeg brukte denne guiden, og kjører nå to RFXtrx'er på en Pi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luftvaffel skrev:

Selv om en Raspberry ikke koster mange kroner er det jo enda en mulig potensiell feilkilde i et system

Jo, men å tukle med Z-NET'en uten at man helt vet hvordan HST sin distribusjon fungerer og hva som er satt opp fra før, vil jeg personlig anse som en større risiko. Men jeg er ingen Linux-guru.

 

De har sannsynligvis gjort noe tilsvarende som guiden til @ZoRaC jeg linket til i posten over. Men det er jo bare å prøve, hvis du tar sjansen... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moskus skrev:

Jo, men å tukle med Z-NET'en uten at man helt vet hvordan HST sin distribusjon fungerer og hva som er satt opp fra før, vil jeg personlig anse som en større risiko. Men jeg er ingen Linux-guru.

 

De har sannsynligvis gjort noe tilsvarende som guiden til @ZoRaC jeg linket til i posten over. Men det er jo bare å prøve, hvis du tar sjansen... ;) 

Jeg skal definitivt ikke bruke mine 10 tommeltotter på det nei. Jeg spør bare av ren nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Har etterhvert skjønt at det ikke er fornuftig å kjøpe en z-net til tredobbel pris av hva du kan lage selv med en rpi og få mer funksjonalitet. Jeg har en av hver, og hadde ikke kjøpt z-net i dag.

Egentlig ikke jeg heller, siden det er en RPi med en UZB1. Hadde du fått HST sitt eget interface, så er det bedre enn UZB1...

 

men det er ganske off topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.