Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

PRTG Network Monitor


Anbefalte innlegg

Bruker PRTG til å overvåke nettverket mitt, og kunne tenkt meg å fått noen av statusene inn i Homeseer. Hadde planer om å bruke Jon00 Web Scraper til dette da alle statuser er tilgjengelige via XML/Json. Men får ikke lest disse filene inn i Web scraperen. Noen som har testet dette med suksess? Får lett åpnet de i en browser.

 

Forøvrig kan jeg anbefale PRTG gratis versjonen til alle med litt forskjellige enheter på nettet sitt som de ønsker bedre kontroll på, og varsling hvis de er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2017 klokken 17.09, ZoRaC skrev:

Er det HTTPS? Jeg fikk ikke til å hente fra en HTTPS-side. Fikk ikke noe output eller feilmelding...

Ser at SSL var aktivert på serveren, slo dette av, og da virket det. Men hadde jo vært greit å få det til å virke med SSL aktivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Både ja og nei. Kjører produksjon på Windows10, og test på Linux. Dette problemet er kun testet på Windows.

 

Ok, for på Mono er det noen versjoner hvor den ikke stoler på noen sertifikater uten at man importerer CA-sertifikatene selv. 

 

Men, her er sikkert problemet at PRTG kjører på et selfsigned sertifikat? Det er sikkert det som blir "avvist". Vet ikke om det er en .NET-setting eller om det ligger i plugin. Du kan kanskje sjekke med Jon00?

 

Mitt problem løste jeg med wget. Kjører en jobb som henter ned siden og lagrer i html-katalogen til HomeSeer og så bruker jeg bare http://localhost/filen.htm i scraperen. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/14/2017 klokken 11.54, Blodstrupmoen skrev:

Forøvrig kan jeg anbefale PRTG gratis versjonen til alle med litt forskjellige enheter på nettet sitt som de ønsker bedre kontroll på, og varsling hvis de er nede.

 

Jeg vil også anbefale Observium som er et gratis og bra alternativ til PRTG. Bruker dette selv både på jobb og i hjemmet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
På 23.4.2017 den 20.06, Moskus skrev:

Jeg har delt det opp i funksjoner.

  • Essensiell hardware (router, VMware, NAS)
  • Virtuelle servere
  • Fysiske PCer
  • Kameraer
  • Fast (for enheter med fast IP)
  • Annet (småplukk...)

Takk for svar (for 5 mnd siden :) )! Hvordan ser startsiden din ut? Har du endret den eller kjøre du den som følger med standard installasjon?

 

Endret av kris10an
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.