Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du automatisert idag/Hva har du gjort på dine prosjekter idag


Anbefalte innlegg

Ble mye MQTT prat her nå, men har også rotet litt med dette i dag/går.

Jeg har en enkel lys automatikk i de fleste rom hvor jeg styrer lys i forhold til bevegelse. I noen rom er jo kompleksiteten litt større enn andre. Loftstuen er et slikt rom.

Det er ikke verre enn at jeg vil overstyre bevegelses logikken hvis HTPC eller Stasjonær PC er på. Tidligere har jeg gjort dette med Network bindingen til OH2 som registrerer enheter på nettet. Men denne er noe ustabil. Så løsning ble Eventghost - Mosqitto - MQTT OH2 binding. So far så virker dette veldig bra :)

Positivt overrasket over MQTT må jeg si.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2017 klokken 20.27, Norseman skrev:

Har fått lekt litt med MQTT

Kult.

 

Har sett på hvordan jeg kan få til Notifikasjoner selv på Tven min (LG med WebOS). Ser ut som løsningen her vil kunne fungere.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2017 klokken 20.27, Norseman skrev:

MQTT fungerer også mot min LG TV, og Blue Iris støtter dette:

HVORDAN POKKER GJØR DU DET?!??!??!? 

 

Det er vel noe av det jeg ønsker meg ALLER MEST akkurat nå, men det eneste jeg har funnet er at "only system apps have access to send notifications". ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert et par ekstra SSD-er i  ESXi-boksen i dag. det er vel det. Skulle egentlig ha fire stk, men virket ikke som ESXi greide lese de gjenværende SATA-portene til tross for at diskene kom opp i BIOS, menmen, tre stk holder godt ei stund.

18083938_10154250539731739_1301231419_o.jpg

18119666_10154250539706739_1545941003_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Norseman skrev:

Har fått inn status fra Sector alarm til Homeseer via python og mqtt. 

Dette har stått høyt på ønskelisten lenge!

 

590734580b0e0_ScreenShot2017-05-01at15_01_47.thumb.png.45ef4d31937b36ec181ee09f90ffe3e9.png

Ja, det der kan du ikke stoppe å fortelle om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Norseman skrev:

Har fått inn status fra Sector alarm til Homeseer via python og mqtt. 

Dette har stått høyt på ønskelisten lenge!

 

590734580b0e0_ScreenShot2017-05-01at15_01_47.thumb.png.45ef4d31937b36ec181ee09f90ffe3e9.png

 

Fikk sector sist uke selv, så jeg satte meg ned med telefonen og en packet sniffer her i går. Hadde ikke tenkt over å bruke MQTT til å få statusene inn i HS :) Hadde vært gøy å fått en plugin ut av det også, så man kunne skru på alarmen osv.

 

Hvis noen andre har lyst til å lage noe også så har jeg funnet disse hittil URL'ene hittil.

<BRUKERNAVN> = Brukernavnet til minside (epost)

<PASSORD> = Passord til minside

<PANEL> = Finnes øverst i URLen hvis dere logger inn på minside.no og trykker på "alarmsystem". Skal gå an å hente den også med API, men det krevde en del mer i urlen som jeg ikke fikk tatt bort.

 

Status:
https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/PanelStatus?userName=<BRUKERNAVN>&password=<PASSORD>&language=nb&panel=<PANEL>

 

Temperaturer:
https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/GetTemperatureComponents?userName=<BRUKERNAVN>&password=<PASSORD>&panel=<PANEL>&language=nb

 

Alarm log:
https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/Logs?username=<BRUKERNAVN>&password=<PASSORD>&language=nb&panel=<PANEL>&startIndex=0&includeannex=true

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Perri skrev:

 

Hum... hva er poenget med kryptert tilkobling dersom autentisering sendes i URL...? ?

Liker at dersom jeg lytter på nettverket.. så kan jeg få pinkoden i klartekst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

På HTTPS så får du vel bare tilgang til domene/ip, ikke URL/query?

 

Stemmer nok. Packet Capture programmet jeg bruker på Android telefonen for å få frem dette, legger inn egne sertifikater og bruker VPN for å klare å få frem denne informasjonen. Bruker jeg et annet program så får jeg bare masse ubrukelig informasjon for min del.

 

Så tror ikke det å bare lytte på nettverket er nok for å få koden

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perri skrev:

 

Stemmer nok. Packet Capture programmet jeg bruker på Android telefonen for å få frem dette, legger inn egne sertifikater og bruker VPN for å klare å få frem denne informasjonen. Bruker jeg et annet program så får jeg bare masse ubrukelig informasjon for min del.

 

Så tror ikke det å bare lytte på nettverket er nok for å få koden

 

Bilderesultat for meme i stand corrected

I stand corrected... ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MEN, ser at det kan fort bli problemer dersom siden bruker Javascript eller andre eksterne ikke https ressurser(lite sannsynlig at det gjøres her):

Sitat

But yes, there is a way an attacker could grab the full URL: through the Referer header. If there is any external file (Javscript, CSS, etc.) which is not over HTTPS, the full URL could be sniffed in the Referer header. Same if the user click on a link in the page that leads to an HTTP (no SSL) page.

https://serverfault.com/questions/186445/can-an-attacker-sniff-data-in-a-url-over-https/186463

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, christofferraa said:


Lyst å fortelle mer om denne? :)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

 

16 hours ago, Moskus said:

Ja, det der kan du ikke stoppe å fortelle om. :) 

 

Har brukt dette scriptet jeg fant på github, og gjort noen modifikasjoner så det fungerer med norsk språk og server.

Også la jeg til noen linjer som sender statusen via mqtt i scriptet. Har satt det til å kjøres hvert 5. minutt med cron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perri skrev:

Packet Capture programmet jeg bruker på Android telefonen for å få frem dette, legger inn egne sertifikater og bruker VPN for å klare å få frem denne informasjonen.

*ønsker seg en detaljert guide* ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...
Det er forresten mulig å beholde den gamle ringeklokka og "hekte på" en WBT-912, men siden den ikke kan kobles på en krets med spenning, så må man i såfall gjøre det via et rele. Mener det er en på forumet her som har gjort det? [emoji4] 



https://www.elektroimportoren.no/wireless-rele-mottager-wrr-1-nexa-pro-433/4514756/Product.html

Jeg har bestilt denne i håp om å gjøre det samme, men nettopp beholde den gamle ringeklokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått terrasselåsen inn i  Homeseer. Ofte litt usikker på om vi husket å låse, eller om vi bare lukket døra uten å låse. Sett mange varianter av denne tidligere, men første gang jeg har gjort det selv. Var en del fikling for å få nøyaktig avstand, da toleransen var på under 1mm. Magnet på låsebolten, som leses av mottaker festet på karmen.

 

5910544594d2f_2017-05-0812_54_55.jpg.3d70d5db10f5bb8cd0ea18cc051452c5.jpg

5910544847bb4_2017-05-0812_54_37.thumb.jpg.03b5545bab9bb80fcbc9e73adb805918.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg på prosjekt automatisk vanning:

 

2017-05-08_15-06-44.thumb.jpg.9844d407b8871be6cbf423f82ab1a0d6.jpg

 

Steg 2 blir å få montert opp Netatmo nedbørsmåler.

 

Steg 3 blir å lage event og IFTTT varsling basert på fukt, værmelding og nedbørsmåling.

 

Steg 4 blir å automatisere vanningen når magnetventilene ankommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.