Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du automatisert idag/Hva har du gjort på dine prosjekter idag


Anbefalte innlegg

On 18/11/2018 at 08:29, bjornepappa said:

Fekk i går KD101 røykvarslarar inn i Homeseer via RFXtrx433. 

Laga events for pushvarsel, mail, påskruing av lys og avskruing av potensielle brannkilder (kaffitrakter, skotørkar, Vv-tank osv ?

Har sånne jeg og, funker fint!

 

I Vera kommer de også inn med en "Panic" knapp som setter igang alarmen, så den kan brukes som sirene fra andre input også (innbrudd f.eks). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, PerH skrev:

Har sånne jeg og, funker fint!

 

I Vera kommer de også inn med en "Panic" knapp som setter igang alarmen, så den kan brukes som sirene fra andre input også (innbrudd f.eks). :)

Eg har også fått panic funksjon, men her er alarmen kun ståande ca. 10 sekund... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus Kan du se noe om hvor ofte den poller skyen til Neato for info om batteri og dockingstatus og sånn? Jeg lagde noe egne greier for min i Domoticz, men har bare satt opp én sjekk klokka 20 for å varsle dersom den ikke har funnet veien til docken av en eller annen grunn. Er litt skeptisk til å polle hvert minutt i frykt for at for mange slike ting kan påvirke nettverket merkbart. Jeg syntes forresten den varslet altfor tidlig om at den burde tømmes, så jeg skrudde av varslet og laget en egen teller og varsel. Før varslet den ca. etter 3 økter (opprinnelig varsel kommer etter X antall m2 støvsugd). Nå har jeg satt det til 5, men kan nok fint øke den til 7 før den blir full siden den støvsuger hver dag.

 

Når det er sagt så vurderer jeg å bytte min Neato Connected ut med Roborock S50 slik at jeg kan kommandere den (via Alexa) til å kun støvsuge kjøkkenet eller soverom osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Venin skrev:

Kan du se noe om hvor ofte den poller skyen til Neato for info om batteri og dockingstatus og sånn?

Nei. Men jeg kan høre med utvikleren.

 

Mulig jeg kan sjekke det selv på et vis. Bare gjøre en endring i appen og se hvor lang tid det tar før HS blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, xibriz said:

 

Er magneten hel eller delt på disse?

 

De er delte ja så en bare klipses de rundt lederene. Jeg kjøpte disse fra aliexpress da det var halv pris for helt samme clips en kan kjøpe med fra openenergymonitor.com. En kan bruke mange forskjellige current sensors, er støtte i software for de mange ulike sensorene.

 

 

current_sensor.jpg.3affb2fbe82c902b33d1e4b20c78b6e6.jpg

 

 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.