Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Real-time solar data without any hardware sensor


Anbefalte innlegg

1 hour ago, ZoRaC said:

 

Plugin kan hente data maks hvert 10. min. Skydekke endrer seg fort, så tanken er å hente data rett før man kalkulerer soldata slik at man har «ferske» data. :) 

 

Eventet vil hente alle «current»-data i eventet, så da henter den alt annet også. :) 

 

Forecast og andre schedules kan kjøre som vanlig. 

 

Skjønner.

 

Ser det er yr.no som har begrensning på hver 10. minutt.

Så er vel i utgangspunktet ikke noe problem å la plugin hente data fra Dark Sky oftere?

Men kjører scriptet hvert 15. minutt, så vil det jo uansett hente ned data regelmessig. :)

Bruker du Dark Sky til conditions og yr.no til forcast? Eller Dark Sky til alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JohnMartin skrev:

Ser det er yr.no som har begrensning på hver 10. minutt.

Så er vel i utgangspunktet ikke noe problem å la plugin hente data fra Dark Sky oftere?

 

Under testing av eventet brukte jeg «run»-knappen en del. Da skriver plugin i loggen at det må gå minst 10 min mellom, uansett datakilde...

 

2 minutter siden, JohnMartin skrev:

Bruker du Dark Sky til conditions og yr.no til forcast? Eller Dark Sky til alt?

 

Tar ikke inn værvarsel fra noe sted - har bare disse to fra Dark Sky og ellers nå-situasjonen fra Netatmo. 

 

Jeg henter for så vidt ut et customized metogram jeg viser på TVen på morgenen, men ikke noe værvarsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, ZoRaC said:

Under testing av eventet brukte jeg «run»-knappen en del. Da skriver plugin i loggen at det må gå minst 10 min mellom, uansett datakilde...

 

 

Ja, fikk det jeg også nå når jeg testet. ?

 

Men fikk også error når jeg kjørte scriptet:
image.png.9a3df63960e08904d081297e6a642328.png

 

Hva kan det være?

 

Er det forøvrig ikke mulig å hente barometer fra Netatmo devicen?

Tenkte å prøve det, men må vente 10. minutter :P 

 

Edit:
Ordnet seg nå.

2. gangen scriptet kjørte, så fikk jeg ikke feilmelding.

Ser ut til å virke som det skal nå. Ikke at jeg vet om verdiene er korrekt eller ikke ☺️

 

 

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 19.27, ZoRaC skrev:

 

Under testing av eventet brukte jeg «run»-knappen en del. Da skriver plugin i loggen at det må gå minst 10 min mellom, uansett datakilde...

 

 

Tar ikke inn værvarsel fra noe sted - har bare disse to fra Dark Sky og ellers nå-situasjonen fra Netatmo. 

 

Jeg henter for så vidt ut et customized metogram jeg viser på TVen på morgenen, men ikke noe værvarsel. 

Darksky har en begrensning på 1000 oppslag pr døgn på den gratis oppkoblinga. Hvis du ønsker mer må du betale.

Endret av Rogerbl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rogerbl skrev:

Darksky har en begrensning på 1000 oppslag pr døgn på den gratis oppkoblinga. Hvis du ønsker mer må du betale.

 

Jepp, men WeatherXML vil uansett ikke hente oftere enn hvert 10. minutt, selv om man da er godt innenfor 1000 i døgnet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Jepp, men WeatherXML vil uansett ikke hente oftere enn hvert 10. minutt, selv om man da er godt innenfor 1000 i døgnet. 

Ikke mye vits å hente oftere enn hvert 10 minutt. ? Tviler på at hverken yr eller darksky leverer realtime data..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.