Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjernkontroll


tonheim

Anbefalte innlegg

Tror dere denne er mulig å få til å snakke med RFXCom?

http://www.ledstrips.no/tilbehor/stromforsyning/rf-led-kontroller-til-art-led0066.html

 

Har flere fjernkontrollere hjemme som har fulgt med når jeg har kjøpt pakker med støpselbrytere.

Men har forstått det slik at inegn av dem kan kobles til HS3 og RFXCom for å brukes som fjernkontroll der... Hadde vært supert!!

Er jo mye billigere enn mye annet.

 

mvh tonheim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tonheim skrev:

Har flere fjernkontrollere hjemme som har fulgt med når jeg har kjøpt pakker med støpselbrytere.

 

Slike som følger med plug-in moduler (som kan kontrollere apparater med støpsel)?

For de kan da legges inn, på "Input devices".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan se ut som om det er mat for RFLink med en 2.4 ghz mottaker. Vet ikke om den vil funke "out of the box" men har forstått det slik at RFlink gutta legger kjapt inn støtte dersom du sender rådatapakkene til dem.

 

http://www.nemcon.nl/blog2/devlist

 

Et øyeblikk siden, Gaute skrev:

Slike som følger med plug-in moduler (som kan kontrollere apparater med støpsel)?

For de kan da legges inn, på "Input devices".

RFXcom kjører på 433 MHz ikke 2.4 GHz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lazarus skrev:
1 minutt siden, Gaute skrev:

Slike som følger med plug-in moduler (som kan kontrollere apparater med støpsel)?

For de kan da legges inn, på "Input devices".

RFXcom kjører på 433 MHz ikke 2.4 GHz

Ja, men virket som han snakket om vanlige plug-in moduler, som han da mente ikke kunne brukes, og derfor spurte han om denne fjernkontrollen...

Men mulig jeg missforstod ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gaute skrev:

Ja, men virket som han snakket om vanlige plug-in moduler, som han da mente ikke kunne brukes, og derfor spurte han om denne fjernkontrollen...

Men mulig jeg missforstod 263a.png

Det har du rett i, dersom det er NEXA enheter eller andre input støttede enheter så skal det være grei sak å få lagt de inn.

Men dersom du kjøpte de billigste på Clas Ohlson så får du ikke mye input fra de kontrollene... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lazarus skrev:

Dette kan se ut som om det er mat for RFLink med en 2.4 ghz mottaker. Vet ikke om den vil funke "out of the box" men har forstått det slik at RFlink gutta legger kjapt inn støtte dersom du sender rådatapakkene til dem.

 

http://www.nemcon.nl/blog2/devlist

 

RFXcom kjører på 433 MHz ikke 2.4 GHz

RFlink er dessverre ikke i homeseer verden, må lages en plugin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.2.2017 klokken 15.53, Gaute skrev:

Ja, men virket som han snakket om vanlige plug-in moduler, som han da mente ikke kunne brukes, og derfor spurte han om denne fjernkontrollen...

Men mulig jeg missforstod 263a.png

 

Stemmer, grunnen til at jeg spurte var at jeg ikke har klart å legge til fjernkontrollene som følger med settene. Og har tenkte jeg ønsker muligheten å bruke fjernkontroll, spesielt for kona som synes det er enklere enn mobil (og det har ho vel av og til rett i)...

Hadde tidligere en NEXA fjernkontroll, en hadde mye tull med den, så leverte den tilbake til butikken. Men har flere 433 MHz kontrollere liggende, men vet ikke hvordan jeg får dem til å snakke med RFXCOM og HS3. Hadde jo vært veldig bra å få brukt dem i stedet for å måtte kaste dem... Og kjøpe nye kontrollere til flere hundre kroner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Stemmer, grunnen til at jeg spurte var at jeg ikke har klart å legge til fjernkontrollene som følger med settene. Og har tenkte jeg ønsker muligheten å bruke fjernkontroll, spesielt for kona som synes det er enklere enn mobil (og det har ho vel av og til rett i)...
Hadde tidligere en NEXA fjernkontroll, en hadde mye tull med den, så leverte den tilbake til butikken. Men har flere 433 MHz kontrollere liggende, men vet ikke hvordan jeg får dem til å snakke med RFXCOM og HS3. Hadde jo vært veldig bra å få brukt dem i stedet for å måtte kaste dem... Og kjøpe nye kontrollere til flere hundre kroner.
 
 

De skal dukke opp på RFXCOM->Input devices
Er lurt å slette lista om det ligger mye der og så trykke på en av knappene på fjernkontrollen, så oppdatere, så skal den dukke opp.
Når man legger den inn så er det kun et og et "par" med av/på som kommer inn om gangen. Så om det f.eks. er en fjernkontroll med 3 stk av/på så må det legges inn 3 enheter.

Men er nok ikke alt av fjernkontroller som støttes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gaute skrev:


De skal dukke opp på RFXCOM->Input devices
Er lurt å slette lista om det ligger mye der og så trykke på en av knappene på fjernkontrollen, så oppdatere, så skal den dukke opp.
Når man legger den inn så er det kun et og et "par" med av/på som kommer inn om gangen. Så om det f.eks. er en fjernkontroll med 3 stk av/på så må det legges inn 3 enheter.

Men er nok ikke alt av fjernkontroller som støttes.

Takk, har protokoller noe å si i denne sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.