Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sensibo eller ZXT120 til varmepumpa (HS3)


Anbefalte innlegg

ZXT120 fungerer fint med vår Panasonic varmepumpe. :)

 

Sensibo-plugin'en er laget av SmarterControl, som har valgt, helt frivillig, å trekke alle sine plugins ut av Updateren og lage sitt eget "repository". En merkelig holdning spør du meg, og grunnen til at jeg ikke har eller får til å oppdatere SCSIP-plugin'en min. :( Det er visst i protest mot et eller annet, uten at jeg helt har forstår for hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg har holdt på i noen uker nå med å få ZXT120 til å funke som jeg vil, og jeg er svært fristet til å kjøpe Sensibo. Det som taler litt imot Sensibo er at den krever strøm, men batteriboksen til Remotec-en er ikke mye å skryte av heller (måtte gå over loddingene med loddebolten, for det var mye motstand mellom batteri og kontakt mot enhet.

 

Grunnen til at jeg snart gir opp ZXT-120 er:

- Å få konfigurert den er litt bingo. Noen ganger går et igjennom, andre ganger ei.

- Å finne en kode som funker er også bingo, siden de fleste funker for å sette temperatur, men ikke alle klarer å skru av/på min enhet (LG P12MN).

 

Sensibo er åpen og støttes heldigvis i HASS :) Ikke så halvgal pris hos Tibber, og enda bedre hvis man er Tibber-kunde. Har dog en følelse av at det kommer en ny versjon, siden Sensibo selger sine på billigsalg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, berland skrev:

Sensiboen klarer seg vel en viss tid på et slikt USB batteri, men siden den står med kontinuerlig Wi-Fi-kobling mot sensibo sine servere så kan det neppe vare mange dager.

Er det jeg frykter. Men jeg tror nok det blir en sånn likevel. Kan ikke bruke kontrolleren som den er nå, i hvert fall. (lite brukt Remotec blir lagt ut for salg snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PerH skrev:

Hvilken pumpe har du, @baronKanon?

LG P12MN (Inverter V).

 

Er også det at jeg ikke helt får styrt viften som jeg vil via Remotec, siden min varmepumpe har litt andre modi enn ZXT vil gi meg mulighet til.

 

Læring av koder er også litt kinkig, siden jeg har lyst til å bruke lavere temperaturer enn det som ligger i opplæringstabellen (har 17°C om natta). Kan evt. mappe om og lage egne settpunkter, men det gjør jo ting litt tungvint.

 

Hadde kortet klart litt, men litt mer graving i manual, og jeg kan se om jeg får prøvd meg litt på opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.