Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

NB! Sikkerhetsbug i Homeseer


Anbefalte innlegg

35 minutes ago, Moskus said:

Det skal den heller ikke kunne gjøre, så sannsynligvis det må være en annen grunn.

Jeg har ikke merket noe tilsvarende.

Akkurat, kan se ut som det er en støykilde et eller annet sted som lager trøbbel.

Disse 433MhZ-greiene virker generelt ikke helt stabile, har vært mye smårusk helt i fra starten. Z-wave er i en helt annen klasse når det gjelder stabilitet ser det ut som. Men så mange temp.sensorer i Z-wave blir dyrt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JxxxIxxx skrev:

Disse 433MhZ-greiene virker generelt ikke helt stabile, har vært mye smårusk helt i fra starten. Z-wave er i en helt annen klasse når det gjelder stabilitet ser det ut som. Men så mange temp.sensorer i Z-wave blir dyrt.......

Z-wave er to-veis, 433MHz er en-veis. Klart det er forskjell. Men en god antenne hjelper veldig på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JxxxIxxx skrev:

Akkurat, kan se ut som det er en støykilde et eller annet sted som lager trøbbel.

Disse 433MhZ-greiene virker generelt ikke helt stabile, har vært mye smårusk helt i fra starten. Z-wave er i en helt annen klasse når det gjelder stabilitet ser det ut som. Men så mange temp.sensorer i Z-wave blir dyrt.......

Har samme oppfatning som deg ang. 433Mhz.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, JxxxIxxx said:

Akkurat, kan se ut som det er en støykilde et eller annet sted som lager trøbbel.

Disse 433MhZ-greiene virker generelt ikke helt stabile, har vært mye smårusk helt i fra starten. Z-wave er i en helt annen klasse når det gjelder stabilitet ser det ut som. Men så mange temp.sensorer i Z-wave blir dyrt.......

Jeg skal ikke plage folk med mer off-topic (i denne tråden) angående mine rfxcom-problemer. Det er lite sannsynlig at det har noe med oppgraderingen å gjøre. Men det var bare så inderlig merkelig at problemene begynte omtrent akkurat samtidig med at jeg oppgraderte i går kveld.

 

Bare en oppdatering for å lukke akkurat den saken: Jeg tok å byttet antenne på rfxcom-modulen fra en lignende denne: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/fjernkontroll/magnetantenne-ism-433-mhz-3-dbi-p88002 til en slik : https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/fjernkontroll/selvklebende-antenne-ism-433-mhz-2-4-dbi-p88003 og da bedret ting seg betraktelig, faktisk var alle sensorene tilbake online, bortsett fra en, men den har vært litt ustabil hele tiden.

Jeg tror ikke jeg får akseptans hos innenriksministeren for en større antenne enn denne der den er lokalisert nå :)

 

Noen som vet om det kan være et potensielt problem at z-wave-sticken er plassert nær antennen eller antenneledningen til rfxcom-enheten? De er ikke veldig nær hverandre nå (kanskje en meter mellom dem). Antenneledningen på rfxcom-enheten gikk ganske nær z-wave-sticken, flyttet litt på den når jeg byttet antenne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JxxxIxxx skrev:

Noen som vet om det kan være et potensielt problem at z-wave-sticken er plassert nær antennen eller antenneledningen til rfxcom-enheten?

Mine står 10-20 cm fra hverandre, inne i samme skapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.