Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Status på S2 fra Fibaro Dimmer 2


ZoRaC

Anbefalte innlegg

10 timer siden, ZoRaC skrev:

Men, jeg har en Fibaro Wall Plug som jeg har prøvd å assosiere to forskjellige Dimmer 2 mot, men ikke fått det til... men det må være noe hos meg, for det skal fungere. 

Jeg har ikke testet akkurat den konfigurasjonen, men jeg kan se på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ZoRaC skrev:

Men, jeg har en Fibaro Wall Plug som jeg har prøvd å assosiere to forskjellige Dimmer 2 mot, men ikke fått det til... men det må være noe hos meg, for det skal fungere. 

 

Ja, det funker hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det til før men, nå etter uzb sticken min tok kvelden å jeg måtte begynne på nytt vil den ikke sette assosiasjoner med endpoint

Sent from my SM-G920F using Tapatalk



Husker du oppsettet, vi gjerne prøve..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under Z-Wave tabben for dimmeren skal det bare være å legge til Wallplugen med endpoint 2 I Group 4, under assosiasjoner. Hvis jeg husker rett var det sånn jeg hadde det når det virket.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert 1 år siden jeg satt det når det virket. Mulig det er problemer med å sette det i nyere Z-Wave plugin for når det først er satt virker det jo bare uavhengig av om man oppdaterer plugin.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Archos skrev:

Mente jeg satte det sist. Men får satt uten endpoint, men da skjer det ingenting når jeg trykker på S2.

Du, det virker rart. Wall Plug er ikke en multiendpoint node, så vidt jeg vet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Archos skrev:

Hva har andre det til som det virker for da? Det virket som sagt her fram til UZB tok kvelden. Skulle jo ikke være veldig hokus pokus.

 

Gruppe 4 på FD2 assosiert med wallplug (uten endpoint). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme setter jeg. Men, ingen reaksjon på S2. Det virket for 1 uke siden. Så vidt jeg kan se i manualen til FD er det heller ingen parametere som skal endres.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du inkludert wallplug secure eller non-secure? Og hva med dimmeren?

 

Edit:

hvis du ser i den andre tråden jeg linket til så hadde jeg samme problem - løste seg med en reset av wallplug. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskluderte FD nå. Så satte jeg assosiasjonen med en gang etter inkludering. Før jeg endret navn og ryddet opp i feil assosiasjoner som det er på FD. Da virket det.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge var lagt til none secure. Men testet å legge styring mot en annen dimmer på S2 før jeg ekskluderte å det virket. Men da kunne man ikke se assosiasjonen til den. Men hvis jeg la til Wallplugen så jeg den, men den styrte fortsatt andre dimmeren.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriker var innom og fikk koblet til S2 på en av mine Fibaro Dimmer 2. Planlegger å bruke den mot en Fibaro Wall Plug. Men får det ikke til å funke. Har ekskludert/inkludert dimmeren (det virker å være eneste måte å få tilbake S2 på - den hadde jeg slettet), og lagt til assosiasjon til wall plug i gruppe 4, ingen endpoints:

 

wp_vs_fd_s2_assosiasjoner.PNG.a94ee07b19a42f964285c2c2cd65400c.PNG

 

...men ingenting skjer når jeg trykker på S2. Forsøkte å ekskludere/inkludere wall plug igjen (derfor står den med default-navn i bildet over), men ingenting skjer nå heller. Noe åpenbart jeg burde sjekke, eller som jeg har gått glipp av her?

 

Har også forsøkt dette:

 

Den ‎09‎.‎03‎.‎2017 klokken 21.48, Archos skrev:

Ekskluderte FD nå. Så satte jeg assosiasjonen med en gang etter inkludering. Før jeg endret navn og ryddet opp i feil assosiasjoner som det er på FD. Da virket det.

 

Jeg merker meg forresten at assosiasjonen overlevde en eksludering/inkludering. Assosiasjonen ble satt, så ble wall plug ekskludert/inkludert, og assosiasjonen er der fortsatt (men med nytt navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, psv021 skrev:

Ja, mener på det - har testet begge deler... Det hjelper jo ikke at begge devicene er utrolig kranglete å inkludere skikkelig. Trenger en del forsøk før de kommer inn skikkelig.

Hvilken versjon av z-wave plugin og HS3 kjører du?

Testet hjemme nå og assosierte en Fibaro wall plug (versjon 2.5 tror jeg, står 25.25 i node information) til min Dimmer 2 (firmware 3.4) og S2 fungerte fin, fint her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjoner hos meg er

 

z-wave: 5.6

HS3: .312

Dimmer: 3.4

Wall plug: 3.2

 

Edit: Har også wallplugs på versjon "25.25". Prøvde å assosiere til en av dem nå, det fungerte heller ikke...

RETTELSE: Det fungerte helt fint. Av en eller annen grunn ble ikke assosiasjonen lagret ved første forsøk. Ved andre forsøk gikk det greit. Så det funker med eldre wallplugs, men ikke nyere. Så da kan det rett og slett se ut som om de to (Fibaro-)produktene rett og slett ikke er kompatible med hverandre??

Endret av psv021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, psv021 skrev:

z-wave: 5.6

Dette er kanskje UZB1 firmware?

Z-wave plugin versjon i HS3 (PLUG-INS > Manage)? Jeg har beta 3.0.1.103.

Vanskelig å si hvor feilen ligger egentlig. Får du S2 til å fungere mot noen andre enheter? Får du wall plugen til å bli kontrollert av noen andre brytere?

 

Jeg har HS (node 1) også assosiert til gruppe 4, men det skal jo ikke ha noe å si.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer, 5.6 er selvsagt UZB1. Z-wave er siste versjon, 3.0.1.87. Men se mine redigeringer på forrige svar. Det fungerer med en eldre Wall Plug. Så det ser ut som om dette var relatert til versjonene av dimmer vs wallplug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, psv021 skrev:

Ja, stemmer, 5.6 er selvsagt UZB1. Z-wave er siste versjon, 3.0.1.87. Men se mine redigeringer på forrige svar. Det fungerer med en eldre Wall Plug. Så det ser ut som om dette var relatert til versjonene av dimmer vs wallplug...

Ok, bra, greit å finne feilkilden. Dette er vel ikke eneste problemet med nyeste versjonen av Wall Plug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.