Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Device currently not available


xibriz

Anbefalte innlegg

Noen ganger I det siste så har Alexa sagt noe slikt som "The device First Floor is currently not available" når jeg sier "turn on first floor".

 

Og det er ikke bare mot OpenHab, det skjedde mot harmony hub også. 

 

Alle systemer var online og fungerte som normalt dirkete. 

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎03‎.‎2017 klokken 9.15, xibriz skrev:

Noen ganger I det siste så har Alexa sagt noe slikt som "The device First Floor is currently not available" når jeg sier "turn on first floor".

 

Og det er ikke bare mot OpenHab, det skjedde mot harmony hub også. 

 

Alle systemer var online og fungerte som normalt dirkete. 

 

Noen som har opplevd det samme?

 

Jeg opplever det i HS når HS mister kontakten med MYHS (tror jeg)

 

Jeg har en demo HS som jeg bruker i foredrag og dersom jeg starter HS før den PCen er på nett opplever jeg dette.

(En restart av HS fikser det)

 

Jeg er på litt gyngende grunn her for det har ikke skjedd så ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det samme veldig ofte siste uken.

For min del så har det hengt isammen med my.openhab issues. - Går tilbake til Hue emulatoren inntil videre.

 

Svært ofte gir echo feilmelding om at den ikke når devicen den skal skru av, men likevel så utføres kommandoen. Så kan tyde på at amazoon ikke får "respons" raskt nok i forhold til en eller annen timeout. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Norx skrev:

Opplevd det samme veldig ofte siste uken.

For min del så har det hengt isammen med my.openhab issues. - Går tilbake til Hue emulatoren inntil videre.

 

Svært ofte gir echo feilmelding om at den ikke når devicen den skal skru av, men likevel så utføres kommandoen. Så kan tyde på at amazoon ikke får "respons" raskt nok i forhold til en eller annen timeout. 

 

Bruker du den openHAB skill som ble publisert for ikke så lenge siden? Hvis ja, støtter denne å bli konfugurert til å snakke direkte med lokal openHAB eller må man via my.openhab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, xibriz skrev:

 

Bruker du den openHAB skill som ble publisert for ikke så lenge siden? Hvis ja, støtter denne å bli konfugurert til å snakke direkte med lokal openHAB eller må man via my.openhab?

 

Feilen har vært når jeg har brukt openHAB skill (Den som nettopp ble lansert ja). Den snakker via "clouden" meg bekjent. (ref diskusjonstråden til releasen på github)  dvs. myopehab.org og ikke lokalt.  - Håpet er jo at Amazoon utvider SmartHome funksjonaliteten, og at OpenHAB via skills raskere adopterer mulighetene det vil gi.

 

Ved neste ledig time så legger jeg tilbake Hue Emulatoren, og tar det den veien en så lenge. Det er veldig lite konfigurering for å bytte om og da er det "lokalt". :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Norx skrev:

 

Feilen har vært når jeg har brukt openHAB skill (Den som nettopp ble lansert ja). Den snakker via "clouden" meg bekjent. (ref diskusjonstråden til releasen på github)  dvs. myopehab.org og ikke lokalt.  - Håpet er jo at Amazoon utvider SmartHome funksjonaliteten, og at OpenHAB via skills raskere adopterer mulighetene det vil gi.

 

Ved neste ledig time så legger jeg tilbake Hue Emulatoren, og tar det den veien en så lenge. Det er veldig lite konfigurering for å bytte om og da er det "lokalt". :)

 

 

 

 

Ok, jeg brukte mye tid på å kompilere den selv fra Github slik at skillen snakker direkte med mine lokale openHab. Dette har fungert smertefritt med unntak av når Amazon hadde kræsj.

 

Det er faktisk mot Harmony Hub er opplever problemet hyppigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, xibriz skrev:

 

Ok, jeg brukte mye tid på å kompilere den selv fra Github slik at skillen snakker direkte med mine lokale openHab. Dette har fungert smertefritt med unntak av når Amazon hadde kræsj.

 

Det er faktisk mot Harmony Hub er opplever problemet hyppigst.

 

Ingen vitenskapelig teste utført av meg, men Harmony har fungert bortsett fra den dagen Amazoon issuene ble kjent.

Selv når OpenHAB skillen har slitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.