Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

Handlet inn fra Proshop.no. Inspirert av @backspace post om Hikvision. Mine første IP kameraer. Gjenstår å finne en bra løsning på ringeklokke/inngangsparti. Hadde Nest Doorbell hatt RTSP eller noe man kunne bruke. 

20180923_082744.thumb.jpg.8ff99ea030e3edc1278d5e314f67f00b.jpg

Endret av Kensko
Husket feil, var backspace og ikke ZoRaC, som jeg hentet inspirasjon fra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet inn fra Proshop.no. Inspirert av [mention=343]backspace[/mention] post om Hikvision. Mine første IP kameraer. Gjenstår å finne en bra løsning på ringeklokke/inngangsparti. Hadde Nest Doorbell hatt RTSP eller noe man kunne bruke. 
20180923_082744.thumb.jpg.8ff99ea030e3edc1278d5e314f67f00b.jpg

Har 2 av de kameraene der i sving selv. Gode produkter som gir valuta for pengene [emoji106] Ventet på en annen type Hikvision kamera som skal overvåke varmepumpe og robotgressklipper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet hos elektroimportøren:
5 stk - Fibaro dimmer 2
1 stk - Fibaro motion detector

Plukket med fra Ikea:
1 stk - Trådfri lyspære (for testing)
1 stk - trådfri remote (for testing)

Venter på pakke fra tronika:
1 stk - Uzb1
3 stk - Radiator Termostat - Spirit
1 stk - Termostat - Z-TRM2

Gleder meg til alt kommer inn døra.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 15.21, Erling skrev:

Fikk 5 meters Philips Hue Outdoor i dag, det ser bra ut.

 

Lenge til julepynten skal ut, men det er må nok prøves.

Sikler veldig på to slike for å ha under rekkverk på terrasse. Har du noen bilder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shelly 1  - Rele switch på WIFI, litt lik Sonoff bare mindre for bruk i koblingsboks og andre små steder. Out of the box kan en bruke "App" og skytjeneste. Samtidig bra at de legger til rette for lokal bruk med godt dokumentert REST API og MQTT oppsett så en slipper å bruke skytjeneste. Er en ESP-8266 på insiden med et rele på 16A, så kan flashes med alt mulig, også godt dokumentert hvoran gjøre dette fra leverandør.

 

Pris er 9.90 EURO så grei pris. Har også en Shelly 2 på vei i posten.

 

Shelly1.jpg.e82f4d2f5ba70fbb67809cdf5c17ca92.jpg

 

https://shelly.cloud/shelly1-open-source/

 

Grei video med hva dette er:

https://www.youtube.com/watch?v=J20hxfUTP9I

 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk 4 stk BME280-sensorer fra aliexpress i dag. Måler fukt, temp og trykk, og ventilasjonsaggregatet er en het kandidat til å bli oppgradert fra bare fukt og temp i hvert kammer til å også ha trykk i hvert kammer (4 stk).

 

Om de blir installert avhenger av om jeg har lyst å bytte ut de Sensirion SHT31-D som jeg lurer på om er bedre på fuktmålinger enn BME280. I tillegg har jeg to stk BME680 på vei i posten, i tillegg til fukt,temp og trykk måler den sensoren også luftkvalitet. 

2018-12-06 17.28.45.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så blir det en oppgradering av nettverket og brannmuren. Jeg har hatt Gbit hele veien i dag også, samt EdgeRouter POE, men nå er det et step opp :)

IMG_1299.thumb.jpg.79781e1a40a9d16f2124e86a1b6b95fe.jpg

Utfordringen jeg har nå er at Lyse nekter å bytte ut den fordømte HET-3012 boksen med en skikkelig fiber-terminering som jeg kan putte rett i SFP-modulen på USG.

Endret av TomB
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

Jeeezez! Jeg fikk lyst på en! :D 

 

Jeg "snublet over dem" her, av alle ting: 

 

 

Kjøpte på Apple.no. :) Samme pris, men inkl frakt og norske rettigheter! ;) 

 

Men, o'store Internett sier at det egentlig er denne man bør kjøpe i stedet, men den er ikke "smart" da... :P 

https://www.coolstuff.no/Glowstone-smartkrus/16003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg har bestilt min første smarte...

 

... wait for it ...

 

...KAFFEKOPP??

 

WHAAAT? Det skal ikke være mulig, men jeg er ingeniørstudent og hadde forrige semester en prosjektoppgave hvor vi skulle utvikle et produkt med forretningsplan osv. Og DETTE er det produktet, på en prikk. Appen har til og med nøyaktig de samme funksjonene. Eneste forskjell er at vår kopp kunne brukes som power bank til lading av mobil også. 

Jeg stusset litt over at ideen ikke var tatt når vi kom den. Men det var den.

Glad det bare var et prosjekt da... Er vel litt sånn det er å utvikle faktiske produkter tenker jeg.

 

Måtte bare dele min forbløffelse over hvor sprø tilfeldigheter kan være noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fikk fatt i en Google Home Hub..

Kjekk liten sak.

Veldig bra LCD skjerm på denne.

Vær imidlertid oppmerksom på at den for øyeblikket ikke støtter Norsk språk. Ved oppkobling i et system med flere

Google Home/Mini slutter alle å forstå norsk, kun engelsk inntil videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.