Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

On 18/12/2020 at 08:17, DaJo said:

 

og et par flere som klager

 

Det er en begrensing innebygget i sensoren, kan det være det du opplever? Den er laget sånn at den ikke detekterer ny bevegelse de første fem minuttene etter en deteksjon. Det kan fikses med litt lodding visstnok, men jeg har aldri hatt noe behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 04/01/2021 at 22:02, petersv said:

 

Det er en begrensing innebygget i sensoren, kan det være det du opplever? Den er laget sånn at den ikke detekterer ny bevegelse de første fem minuttene etter en deteksjon. Det kan fikses med litt lodding visstnok, men jeg har aldri hatt noe behov for det.

Kanskje, men tror ikke det. Jeg går hver morgen inn på kontoret, og en av tre ganger den kommer med en gang på, de andre to ganger den kommer med ca. 30s delay. Det skjer helt random, med og uten at den var triggered før. Det som er merkelig var at den fungerte helt fint med xiaomi sin hub og feilene begynte med en gang jeg flytet til deconz 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, DaJo said:

Jeg går hver morgen inn på kontoret, og en av tre ganger den kommer med en gang på, de andre to ganger den kommer med ca. 30s delay

Kan det være lyset eller automasjonen som er forsinket, vet du at det er deteksjonen fra sensoren? Jeg har som sagt ikke opplevd samme forsinkelse, men har hatt noen Ikea-pærer som iblant er veldig trege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt meg en Unifi Dream Machine Pro. Erstatter en Unifi security gateway (legges ut på finn), pluss unify controller og unifi video controller som kjører på hus-ubuntu-server.  Utløsende årsak er at OpenHAB 3 skal kjøres på Java 11, mens Unifi-programvaren henger igjen på Java 8, så noe måtte gjøres for å planlegge hopp fra OpenHAB 2.5 til 3.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debian (og sikkert de fleste derivater som Ubuntu, Raspian osv.) har ett "alternatives" system:

 

root@bitfrost:~# update-alternatives --config java
Det er 2 valg for alternativet java (som tilbyr /usr/bin/java).

  Valg         Sti                              Prioritet  Status
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java      2114301   auto modus
  1            /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java      2114301   manuell modus
  2            /usr/lib/jvm/zulu8/jre/bin/java   1805001   manuell modus

Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number:
root@bitfrost:~#

 

Det setter default.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2020 at 13:25, mk1 black limited said:

Kjøpte 2 av disse (fra samme sjappe), men det er ingen respons i Deconz når jeg prøver å legge den til. Var det noe triks du gjorde? NB: Jeg har faktisk bare prøvd å legge til den ene, kanskje jeg skulle prøve den andre også.

 

Lovlig sent svar, men jeg kjører Home Assistant og kan der velge mellom DeConz og Phoscon for visning av mine enheter koblet til Conbee. Jeg la til samme sensor som deg i sistnevnte, men den kom ikke opp. Derimot så fant jeg den under et kryptisk navn i DeConz (VNC interface). En restart av Home Assistant så var sensor også inne der. Topp fornøyd.

 

Her fra DeConz

 

image.png.5af735bac88f1ffa7791146b6923ba47.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, NilsOF skrev:

Debian (og sikkert de fleste derivater som Ubuntu, Raspian osv.) har ett "alternatives" system:

 

root@bitfrost:~# update-alternatives --config java
Det er 2 valg for alternativet java (som tilbyr /usr/bin/java).

  Valg         Sti                              Prioritet  Status
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java      2114301   auto modus
  1            /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java      2114301   manuell modus
  2            /usr/lib/jvm/zulu8/jre/bin/java   1805001   manuell modus

Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number:
root@bitfrost:~#

 

Det setter default.

 

 

Unifi, iallefall for min installasjon har JAVA_HOME deteksjon i INIT filen /usr/lib/unifi/bin/unifi.init: set_java_home () { ...... }

Så man trenger ikke å endre default, bare man har java 8 installert så finner unifi selv den riktig.

Testet nå med denne funksjonen på en maskine jeg har flere java versjoner og den ga riktig path til java 8

Om feks OpenHAB ikke gjør det kan du sette default til den versjonen den krever

 

$ update-alternatives --config java
There are 4 choices for the alternative java (providing /usr/bin/java).

  Selection    Path                                            Priority   Status
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/jvm/java-14-openjdk-amd64/bin/java      1411      auto mode
  1            /usr/lib/jvm/java-11-openjdk-amd64/bin/java      1111      manual mode
  2            /usr/lib/jvm/java-13-openjdk-amd64/bin/java      1311      manual mode
  3            /usr/lib/jvm/java-14-openjdk-amd64/bin/java      1411      manual mode
  4            /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/java   1081      manual mode


PS: sorry for offtopic 🤪

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle Fitbit Ionic tok kvelden. Den holdt ut i nesten 3,5 år og jeg var veldig fornøyd med den. Så det ble en Fitbit Sense. Omtrent det samme, men også med nye sensorer for bl.a. Sp02 og stress-måling (jepp, det skulle jeg hatt i Desember).

 

Og innebygget Alexa! :D 

Endelig! Ikke bare kona som kan brife med det (hun har Versa 2 SE).

 

Kan også fås med Google Assistant.

 

image.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

«Noen» lar seg påvirke av ting de leser her inne.

 

Praktiske saker. Takk for tipset, nå gjenstår det og se om de viser displayet på vaskemaskin og tørketrommel, vil vite hvor lang tid det er igjen.


TP-Link til 290,-.

 

 

God påske!

 

 

0835888D-B0D7-455D-89E6-9ABB0D81B552.thumb.jpeg.92aace07b7ceac94a3b091e4b80aa245.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.