Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

12 timer siden, xibriz skrev:

 

Jeg lurer på om den fungerer mot IKEA sine pærer...?

 

Jeg har forstått det slik at den gjør det. Og at den kan lese dimmere direkte og ikke bare pæra som blir dimmet. Jeg vil gjøre koblingen dimmer->pære(r) i HS3.

Men jeg blir vel en rævedilter her og, for Moskus har meg bekjent allerede en i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en Z-wave Multisensor for temperaturmåling. Fikk nok av at 433Mhz-sensorene sluttet å rapportere. Planen er å kjøpe en 3V strømforsyning å koble på for å slippe å bekymre meg for batteribytte. 

Hvis testen er vellykket kommer jeg nok til å bytte de andre jeg har stående også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 timer siden, ZoRaC skrev:

Kan man bruke ChromeCast til noe kult i HA-sammenheng?

Jepp :-)

- Vise video feed fra døra når noen ringer på.

- Notifikasjoner.

- Vise vær/nyheter/info om morgenen.

- Pause avspilling når telefonen ringer.

Og sikkert mye mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Moskus skrev:

Hvorfor ikke kjøpe en Aeon Labs sensor med en gang som faktisk er laget for å kobles på strøm? :) 

Kabling for Aeotec ZW100 sensorer skal bli mye mer komplisert om en skal installere flere. Og alle skal drives av (bare en ?)  ekstern strømforsyning.

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lazarus skrev:

 

Jepp :-)

- Vise video feed fra døra når noen ringer på.

- Notifikasjoner.

- Vise vær/nyheter/info om morgenen.

- Pause avspilling når telefonen ringer.

Og sikkert mye mer :-)

 

Kult! Ser det har kommet en ChromeCast-plugin nettopp også. :) Må vel prøve det ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ZoRaC said:

Kult! Ser det har kommet en ChromeCast-plugin nettopp også. :) Må vel prøve det ut. :) 

Til Homeseer?? Link?

Har sett etter noe sånt for å få Homeseer til å snakke gjennom Chromecast audio. Har forsøkt via squezebox og chromecast plugin der, men det er upålitelig for meg. Spiller ikke av lyden halvparten av gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kensko skrev:

Til Homeseer?? Link?

Har sett etter noe sånt for å få Homeseer til å snakke gjennom Chromecast audio. Har forsøkt via squezebox og chromecast plugin der, men det er upålitelig for meg. Spiller ikke av lyden halvparten av gangene.

 

Beta, foreløpig:

https://forums.homeseer.com/forumdisplay.php?f=1545

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Nexa "Keyfob" da jeg var innom Claseren i dag.

Grei knapp til 129 kr

 

De gamle jeg har har "X10" hjul på baksiden med A-D, 1-4 = Max 16 forskjellige stillinger.

 

Denne var av den nye typen uten hjul og mindre sjanse for å krasje med noen gamle koder :) 

 

Jeg hører lydbøker over Squeezeboxen om dagen og kolet den til Pause knappen på Squeezen så jeg kan bråstanse når noen snakker til meg uten å miste ett eneste ord.

(Alexa er for treg når det ikke er musikk det gjelder og er dessuten mindre presis med annen "støy" i rommet)

 

Om en knekker (sager) av ringen for nøkkelring feste er den en liten grei bryter som kan festes med dobbeltsidig tape (puter) på diskrete steder

(under bord,  i baren, ved senger osv)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 Stk. RaspBee kom med Fedex i dag, innen annonsert frist. Fedexmannen ringte meg og spurte hva han skulle gjøre da jeg ikke var hjemme. Det er flere hakk bedre enn hva jeg har lest på forum om dem. Veldig fornøyd. Men så har jeg ikke fått fakturaen ennå da, så det kan de muligens gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en Powertag med tilhørende Smartlink

 

Jeg er veldig spent på hva jeg får ut av denne, da jeg har hørt at det er veldig begrenset. 

 

Edit: Ser fra Databladet at jeg kan få ut kWh, Volt, Ampere, Watt og Power factor.

Blir spennende om jeg med mine begrensede data og programeringskunnskaper klarer å få dette inn til HomeSeer

 

 

Endret av Tverfyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Merko skrev:

Da fikk jeg min Aukey usb power hub i posten. Venter bare på ledningene, slik at jeg får satt philips hue, ruter og ikea trådfri gatewayen på den, så slipper jeg så mange strømadaptere over alt :P

 

 

 

gj

Hehe kjenner meg igjen! OCD'en tok overhånd i sommer og alt av kabler og styr ble flyttet over i en skuff i tvbenken. Gjør dog vondt å åpne den ?

 

 

20171017_191556.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Merko skrev:

Da fikk jeg min Aukey usb power hub i posten. Venter bare på ledningene, slik at jeg får satt philips hue, ruter og ikea trådfri gatewayen på den, så slipper jeg så mange strømadaptere over alt :P

 

 

 

Hvor har du bestilt kabel til Hue hubben? Kunne tenkt meg å gjøre det samme. Det vil frigjøre en god del kontakter! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SK951 skrev:

 

Hvor har du bestilt kabel til Hue hubben? Kunne tenkt meg å gjøre det samme. Det vil frigjøre en god del kontakter! :-) 

 

Jeg tenker noe sånt kanskje vil passe?

http://www.ebay.com/itm/2-0mm-2-5mm-3-5mm-4-0mm-5-5mm-Connector-to-USB-A-Male-5V-DC-Charger-Power-Cable-/162441138749?var=&hash=item25d23f123d:m:mr11kK98XRVAcnXPvl5Xkkg

 

Ellers så kapper jeg bare av kabelen og lodder på en vanlig usb kontakt. Må bare forsikkre meg om at +- er på riktig sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.