Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Danalock V3 BTZE og fått denne til å fungere. 

En innstilling på låsen er at man kan  sette på at motoren hjelper til å vri hvis man kun vrir et par grader.

Når denne innstillingen er på så blir det rapportert til systemet at l

åsen blir låst opp hvis man bruker nøkkel fra utsiden.

        <Manufacturer id="010e" name="Polycontrol">
                <Product type="0002" id="0001" name="Danalock Keypad" config="polycontrol/keypad.xml"/>
                <Product type="0003" id="0002" name="Danalock Circle/Square" config="polycontrol/doorlock.xml"/>
                <Product type="0001" id="0001" name="Polylock" config="polycontrol/polylock.xml"/>
                <Product type="0008" id="0002" name="Danalock V2 BTZE" config="polycontrol/doorlock.xml"/>
                <Product type="0009" id="0001" name="Danalock V3 BTZE" config="polycontrol/doorlock.xml"/> //måtte legge til denne for at den skulle komme inn riktig

        </Manufacturer>
Endret av hhward
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, DeVille said:

Det er godt å höre.

Hva er erfaringen ellers med den?

Hvor i Domoticz legger du inn den konfigurasjonen?

 

Erfaringen er bra. Eneste minus er at min låsekasse har litt slark, så det fungerer ikke alltid. Skal få fikset dette i helga, og regner med det blir bra.

 

Dette fikser man i domoticz/Config/manufacturer_specific.xml. Søk opp "Polycontrol" og der finner du fire enheter. Legg til linja jeg la til som vist i posten over:

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil ikke virke på alle låsekasser, da enkelte låsekasser har delt "sylinderfallerør".  Da vil ikke låsen/knappvrideren på innsiden merke at låsen er betjent fra utsiden..

 

Det er ofte FG-godkjente låsekasser som har 360 graders vridning.

 

Enkel fiks hvis du har en standard låsekasse er å skifte til en 565 fra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp en Zipato Bulb 2 (RGB-pære) & en Fibaro Universal sensor på posten i dag. Bulb 2 gir overraskende bra hvitt lys og har bra med lumen. Universal sensor koblet mot brannsentral, men må teste litt mer i morgen når ungen ikke sover [emoji847]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne i går:

https://www.aliexpress.com/item/Z-wave-PIR-Wireless-Smart-Motion-Detector-Sensor-868-4-MHz-Infrared-Motion-Alarm-Sensor-For/32833159457.html?trace=msiteDetail2pcDetail

 

Den kom inn i HS3 uten krangel og ser ut til å funke så langt. Jeg liker også at det ikke er sensorer for alt fra PIR til jordskjelv i den. Fibaro sin er for nedlesset etter min mening.

Og det ser ut som de er på salg til $11.11+0.81 om 2 dager! 37% avslag på billig blir jo bare dritbillig!! Da er vi nede på prisen på en Ikea PIR som jeg ikke er imponert over.

 

Da blir det nok å shoppe flere.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en aldri så liten Google smell og kom hjem med 2 stk Google Home mini. Har fra før en vanlig Google Home.

Har også 3 stk Alexa dot's som er min primære stemmeassistent, siden denne foreløpig er Google overlegen for styring av huset via min Athom Homey.

Håper at Google etterhvert vil ta igjen Alexa på dette området, da jeg i utgangspunktet liker Google sin stemme gjenkjenning bedre, og jeg vil anta at de kommer først på Norsk.

 

20171110_180436.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Einar skrev:

Med nypussede briller ser jeg de kommer på $22.67+0.81. Billig likevel.

 

Enig i det. Men det lønner seg vel fremdeles å bestille bare en og en, for å komme under 350 kr-grensen? 

 

Endret av DeVille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg akkurat denne (1gen)
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html
20170224170626_26356.jpg
Har til og med en liten Domoticz plugin ser det ut til
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=19040
Har denne og er svært fornøyd! Hos oss går den hver dag (2 voksne og ett barn) ganske overrasket over hvor mye den finner hver dag!

Takk for link til Domo plugin, dette har jeg savnet og tydeligvis ikke leitet godt nok.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DeVille skrev:

 

Enig i det. Men det lønner seg vel fremdeles å bestille bare en og en, for å komme under 350 kr-grensen? 

 

Kan ikke svare direkte for denne butikken, men mange butikker på eBay iallfall merker varene med en langt lavere verdi enn de egentlig har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er farsdag, ble det en HS3Pro Windows lisens i gave. Fra meg selv, til meg selv ?

Og hva skal jeg med den, når jeg fra før har en SelPro hjemme, og en ZeeS2 på hytta?

Halv pris + Lek, lab, moro og fremtidige prosjekter. Kjekt å ha :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.11.2017 den 15.01, Merko skrev:

 

4EB281F7-FEF7-4C46-BA99-BEF80C9CF56F.thumb.jpeg.d19be2ac3d3785d4455a367cd7399e0b.jpeg

 

Takk for tipset, var der når det var tilbud men først i dag var «kinket» i ryggen såpass borte at jeg fikk de ut av bilen.

 

Kjølig i garasjen, klarer 2 jenter på 13 montere disse?

 

???

 

PS: Kongetråd, snart kommer vel Hallgeir til oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.