Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Garasjeport + nexa


Stianoh

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Nexa sin i garasjen, den har stått der i over 2 år på samme batteri, virker ennå. Ikke oppvarmet, styrer lyset i garasjen når porten åpner. Siden det er lystoffrør, som pillene ikke liker, så styrer pillen et DIN rele montert i fordelingskapet i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei Moskus

Har akkurat samme problem som du forklarer her, men finner ikke noe sted å sette auto-off på under enheten AN-179 (Nexa) i Telldus Live.

Forstod det slik at du ikke hadde drevet så mye med Telldus sin løsning, men kanskje du har svar allikevel :)

 

Har satt opp Fibaro dørsensor, så jeg vet når porten er åpen eller lukket, men hadde vært enklere om bryteren reagerte ved å gå opp ved "lys på" og at den gikk igjen når man trykket "lys av".

Evt slik du beskriver at bryteren fungerer som en vanlig fjærbelastet bryter.

 

 

På 3.3.2017 den 7.12, Moskus skrev:

Ja, og grunnen er enkel: Når du trykker "On" er det det samme som å trykke ned den originale knappen. Når du trykker "Off" er det som å slippe den. Så du burde sette det opp at den gikk tilbake til Off automatisk etter et halvt sekund.

 

Så er det bare å trykke på On så "toggler" du status på porten.

 

Hvis du vil vite om porten er åpen eller igjen, ville jeg brukt et par magnet-sensorer. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prema skrev:

Har akkurat samme problem som du forklarer her, men finner ikke noe sted å sette auto-off på under enheten AN-179 (Nexa) i Telldus Live.

Forstod det slik at du ikke hadde drevet så mye med Telldus sin løsning, men kanskje du har svar allikevel :)

Nei, jeg kan ikke forklare deg hvordan du gjør det med Telldus, men jeg ville regnet med at det er mulig... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 1.3.2017 den 22.04, Actibus skrev:

Jeg testet for deg akkurat nå, hadde en AN179 liggende, hvis du IKKE lasker den så er IN og LS kun et rele som fungerer utmerket til det du skal bruke det til.

Ingen spenning mellom noen fase og IN eller LS hvis ikke du lasker den selv, kun et rele som slår inn/ut mellom IN og LS

 

Hei! Lenge siden tråden gikk, men husker du noe av dette ennå? Holder akkurat på med dette, og lurer på hvor du koblet deg inn på motoren / åpneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.