Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Waterguard Smart Stop


Anbefalte innlegg

Tenker å anskaffe en slik:

http://www.waterguard.no/produkter/smart-stop

 

Den har 2 alarmutganger og 1 inngang for manuell stenging. 

 

Kan en Fibaro RGBW brukes? Alarmene på In1 og In2 og manuell stenging via B eller W?

 

Sliter litt med å skjønne manualen til RGBW, for det står at In1-4 er koblet mot RGBW i In/Out-modus og at utgangene ikke kan styres direkte, men kan man bruke In1-2 i den modusen og B/W som utgang styrt fra HomeSeer?

 

Må vel kanskje ha et relé på utgangen da, for Waterguard skal vel ikke ha strøm/spenning inn på inngangen?

 

http://www.waterguard.no/Smarthus_koblingseksempel_okt16.PDF

 

Hvis RGBW ikke kan brukes, noen som har andre tips?

MiMo2?

Z-Uno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ZoRaC skrev:

Men hvordan kobles den til HomeSeer? Wifi? Kabel?

Kablet nett + Ethernet shield, fint og stabilt. Alternativ er vel en NodeMCU som nå visstnok er støttet native, spennende tider! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Bruk Arduino plugin, så trenger du ikke programmere noe, den støtter NodeMcu nå.

 

Ikke programmere noe?? Where's the fun in that!? :P 

 

Men, en sånn altså:

http://www.dx.com/no/p/nodemcu-lua-esp8266-wi-fi-development-board-black-436861?tc=NOK

 

Og så kobler jeg hvilke pinner til alarmutgangene og manuell lukke-inngang?

 

Jeg kunne tenkt meg å drive den med samme power som waterguarden, men ser den krever 3.3v? Hvordan løser man det?

 

Noen som kan legge ut et screenshot som viser hvordan dette kan se ut i plugin (sånn ca)?

 

Her var det mye upløyd mark for min del! :o:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ZoRaC skrev:

Ja.

14 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Jeg kunne tenkt meg å drive den med samme power som waterguarden, men ser den krever 3.3v? Hvordan løser man det?

NodeMcu bruker 5-20V inn, så det går bra.

15 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Noen som kan legge ut et screenshot som viser hvordan dette kan se ut i plugin (sånn ca)?

Du definerer om io skal være inngang, utgang etc. i plugin, så opprettes det devicer i henhold til hva du velger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$

IMG_0034.thumb.jpeg.950cee6fb5efa854c45a1d096e1357fa.jpegIMG_0035.thumb.jpeg.fc817c7b8955102b793e661c2b6a5b4c.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 16/07/2019 at 19:52, Thomas Foss said:

Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$

 

Hva slags plugg har du brukt som passer inn i fjernkontrollen? Hvor får jeg tak i en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 16/07/2019 at 19:52, Thomas Foss said:

Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$

IMG_0034.thumb.jpeg.950cee6fb5efa854c45a1d096e1357fa.jpegIMG_0035.thumb.jpeg.fc817c7b8955102b793e661c2b6a5b4c.jpeg

 

Kan du dele koden du kjører og en koblingsskjema? Litt vanskelig å se hvilke kabler som går hvor. Får du oppdatert status hvis man stenger vannet med bryteren på waterguarden og alarm om vannet stenges som følge av vannlekasje?

 

Sitter med en wemos d1 mini og rele og tester litt...

 

På forhånd takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Thomas Foss skrev (På 16.7.2019 den 19.52):

Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$

IMG_0034.thumb.jpeg.950cee6fb5efa854c45a1d096e1357fa.jpegIMG_0035.thumb.jpeg.fc817c7b8955102b793e661c2b6a5b4c.jpeg

Jeg har også nøyaktig samme modell og kunne også godt tenke meg en litt nærmere forklaring på fremgangsmåten her om noen har fått dette til :) Jeg er heeelt i startgropa med litt mer avansert hjemmeautomatisering, så er veldig takknemlig for ethvert tips! God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.