Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

oddm

Anbefalte innlegg

Noen som kan se over denne å gi meg noen tips. Prøver å sette denne opp slik at når det er natt eller på jobb så skal tempsenkes til 18 grader. 2 timer før vi kommer hjem skal den begynne å varme opp til 23 grader,. Har 2 panelovner som er koblet til med fibaro wallplugg og en varmekabel som er koblet med qubino flush on/off og en termostat som heter Termostat - SRT321. legger ved bilde som viser slik jeg har satt det opp. Skal ikke bli kaldere en 18 grader og varmere en 23 grader. noen forslag her.

IMG_0279.JPG

IMG_0280.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå så trigger den bare akkurat når "varmeav" og "varmepaa" starter og aldri ellers. Du burde heller bytte om og si at "If temp < 18 and varmeav then on" og "If temp < 23 and varmepaa the on". I tillegg må du ha for når over f.eks 18,3 og 23,3 for å slå av igjen. 

 

Hvis jeg da har skjønt hva du prøver oppnå. :) 

 

Ellers kan jeg anbefale RFCOM-plugin sin virtuelle termostat. I tillegg har @Moskus lagt ut en plugin her på forumet som ser fornuftig ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.