Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp utendørs schukokontakt ip44


Anbefalte innlegg

Vurderer denne for å ha i carporten til motorvarmer/kupevarmer

http://www.elektroimportoren.no/popp-veggplugg-hvit-ip44-z-wave/4512336/Product.html

 

Men ser det er: Innebygd virtuell måler av strømforbruk (https://elhandel.no/popp-veggplugg-hvit-ip44-z-wave), hvordan fungerer dette i praksis? Sålenge jeg for en indikasjon på at det er noe plugget i som trekker effekt så er jeg egentlig fornøyd, så trenger ikke være 100% nøyaktig.

 

i manualen står det

Energy consumption (Parameter number 20, Size 2)

Specify the consumption of the load in watts, for the calculation of power consumption. Maximum load 1800 W.

Value Description

0 Disabled (default)

1-3500 Watts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 hours ago, Hr Kotelett said:

 Sålenge jeg for en indikasjon på at det er noe plugget i som trekker effekt så er jeg egentlig fornøyd, så trenger ikke være 100% nøyaktig.

 

Jeg skal ikke si det sikkert, men vil jo tro at det ikke er noe som måler om lasten trekkes. Så lenge z-wavedingsen er på vil den rapportere at forbruket er hva enn du har satt parameter 20 til uavhengig av om noe er koblet til og uavhengig av om det trekker strøm eller ikke. I så tilfelle tror jeg ikke dette vil fungere bra hvis målet ditt er å vite om det er «noe plugget i som trekker effekt».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe ja guttungen på 3 begynte plutselig å leke Stevie Wonder på tastaturet. Men det jeg skulle si at er nok som DiderikFrom sier, at den bare beregner strømforbruket. Jeg har ennå ikke fått den, er inne på tanken på avbestille den, sett litt ymse tilbakemeldinger på amazon på den og. Men akkurat det kan jo bare være folk som har vært uheldig.

 

Jeg har tenkt å bruke min i carport, med tak over, så er ikke så veldig utstatt for vær, så en løsning jeg har tenkt på er en ip44 boks og så ha en stikkontakt med fibarowallplugg inni der.

 

Skulle vært en slik for det norske markedet https://www.amazon.co.uk/GE-Technology-Outdoor-Lighting-Control/dp/B0013V8K3O/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1490465991&sr=8-8&keywords=z+wave+outdoor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Alpøy said:

Jeg har hatt 2 av disse popp switchene, de takler ikke minus grader og som nevnt her måler den ikke dynamisk forbruk. Ikke fornøyd med disse 1f612.png

 

Takk for tilbakemelding, de er ikke aktuelle når de ikke måler strømforbruk. Jeg får se om jeg klager å lage meg en ordning med en bryter inne i kontaktpunktet som leser av strøm, problemet er at Clarkson (robotklipperen) også er på samme uttak som varmepumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Beklager å bumpe en gammel tråd, men har noen funnet et bedre alternativ til disse, som tåler minusgrader? Har også et aktuelt bruksområde utendørs med eksisterende stikk i carport.

Endret av haakond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Trenger en slik til bad. Setter inn Grohe Sense Guard og tenkte koble opp slik at jeg får skrudd av vaskemaskinen automatisk hvis den oppdager lekkasjer og skrur av vannet.

 

Er denne bra til bad, eller finnes det andre som er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det ikke står på POPP sine sider og i manual og jeg finner ikke dette på andre steder som selger pluggen. Normalt så virker IP44 dingser fra -20 opp oppover som er i outdoor klassen, rart de da kaller denne "outdoor" for salg i norge da. Må da kanskje heller tage den som "Outdoor Afrika ":)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Tyskland nu på spørsmål ang. temperatur: "The temperature range is from -30° to 85°".

Spurte videre: +85 ???

"Yes but than you have to change some parameters".

That parameters?

"I have to ask the technical guys. Without changing the parameter it turn off by +60°"

Svar: "By parameter 29 it is 1 Byte default 60" (OBS! Parameter 29 finnes ikke i User Manual)...

Endret av hkmod25
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.