Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Qubino z-wave plus dimmer. Murstein?


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet et lite steg videre!
Har ihvertfall får Fibaro Smart Implant til å fungere. Var vel ikke så dumt å slå av power save mode, sånn at den ikke slår av strømmen på utgangen når den ikke kjører :P

Etter en exclude og include, så fikk jeg opp flere devicer på denne, inkl Switch 5 som gjør at jeg kan styre porten manuelt fra Homeseer.

 

5 hours ago, hkmod25 said:

Har du en Qubino - ZMNHAD1 (1-veis bryter) så ville jeg prøve i følge MANUAL (side 48): https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=652

å bruke Gruppe 3 for assosiering: "Group 3: Basic on/off (status change report for I2 input), up to 16 nodes."

 

Kan se ut til at du har rett i det, men dessverre, så skjedde det ikke noe hos meg.

image.png.b283d0ed65225a80ca4f7958519e42c6.png

 

Fortsatt ikke noe som skjer i HS når jeg trykker på bryter. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus, tror du at du kan poste hvordan din Fibaro Smart Implant er satt opp og ser ut?

Og evt device hvis du styrer via assosiasjon.

 

Har slitt litt med å finne ut hvor problemet ligger. Om det er Qubino som er feil, eller om det er Fibaro'n.

Har fra før en Fibaro dimmer 2 som jeg vet assosiasjoner fungerer med bryter nr 2. La til Smart Implant på denne.

image.png.6812fd1d8d547257e3aa8044c48e0cc6.png

 

Lyset på badet slo seg på/av, men ingenting skjedde med porten.

 

Så foreløbig konklusjon er at det er assosiasjonene som ikke fungerer, men vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, JohnMartin skrev:

@Moskus, tror du at du kan poste hvordan din Fibaro Smart Implant er satt opp og ser ut?

Ja, hvis du definerer hva du er ute etter. Det er jo ikke bare å ta et screenshot av "noe" for at alt skal bli soleklart...

 

47 minutter siden, JohnMartin skrev:

Så foreløbig konklusjon er at det er assosiasjonene som ikke fungerer, men vet ikke hva.

Kan du styre porten med Smart Implant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Kan du styre porten med Smart Implant?

Ja. Trykker jeg fysisk på knappen, så går porten.

 

Kan også styre den med Switch 5 i HS. Men må manuelt trykke på off etterpå, da den ikke fungerer som impuls bryter.

image.thumb.png.57e68eb5c0009c587c70a00236fb16f4.png

 

Vet ikke om du har samme devicer?

 

Og så var jeg litt nysgjerrig på hvordan din assosiasjon så ut.

image.png.4040c5d3afba1a87b7e63aa6a5e67580.png

Er det likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, JohnMartin skrev:

Kan også styre den med Switch 5 i HS. Men må manuelt trykke på off etterpå, da den ikke fungerer som impuls bryter.

Typisk tegn på en mann som ikke har lest hele bruksanvisningen. :P 

Det er ganske lurt når det gjelder såpass "kompliserte" noder.

 

image.png

 

Jeg satte parameter 156 til 2 (dvs 0,2 sekunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Typisk tegn på en mann som ikke har lest hele bruksanvisningen. :P 

Det er ganske lurt når det gjelder såpass "kompliserte" noder.

 

image.png

 

Jeg satte parameter 156 til 2 (dvs 0,2 sekunder).

 

HAR faktisk lest hele bruksanvisningen.. opptil flere ganger.. men ikke alltid det hjelper ?

 

Parameter 20 er satt til 2, men 156 var satt til 1.

Endret til 2, men det hjelper ikke. Kjører fortsatt ikke.

 

Det er jo ikke helt likt som det diagrammet da, siden jeg ikke har noe kablet bryter til motoren. Alt er trådløst, men trodde ikke den bryteren er et must for å få det til å fungere trådløst.

 

Får prøve meg på en exclude og include igjen ?

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JohnMartin skrev:

Det er jo ikke helt likt som det diagrammet da, siden jeg ikke har noe kablet bryter til motoren. Alt er trådløst, men trodde ikke den bryteren er et must for å få det til å fungere trådløst.

Nei, den har ikke jeg heller, så det kan ikke være den...

 

Jeg får vel prøve assosiasjoner jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Moskus said:

Nei, den har ikke jeg heller, så det kan ikke være den...

 

Jeg får vel prøve assosiasjoner jeg også.

 

Du trenger ikke å bruke tid på det..

Har vært på bygda og fått tak i en ekstra trådløs Liftmaster bryter. Orker ikke mer ?

 

Får holde å bruke dedikert bryter og styring via HS3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.