Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

GUIDE: Bruk tasker for å vise info på hjemskjermen


Anbefalte innlegg

Jeg får også login popup selv om user og pass er i url.

 

Jeg bruker lokal IP, ikke myHS, men det skal vel være akkurat det samme?

 

ingen spesialtegn i passord

 

URL:

http://10.x.x.x/JSON?user=xxxxx&pass=xxxxxx&request=controldevicebyvalue&ref=76&value=100

 

Noen som har noen forslag?

 

Edit:

Funger fint hvis jeg logger inn først

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg får også login popup selv om user og pass er i url.

 

Jeg bruker lokal IP, ikke myHS, men det skal vel være akkurat det samme?

 

Du logger altså inn når du bruker lokal IP i nettleseren også?

 

Hva med å prøve http://user:password@IP/JSON?.....

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Har brukt dette oppsettet en god stund nå for å vise en utetemperatur på telefonen, men nå har jeg en tilleggs-problemstilling som jeg ønsker å lufte:

Så langt har jeg brukt dette bare mot min primære HS installasjon. Jeg har to installasjoner av HS, samlet under MyHS, og jeg betaler for MyHS Premium. Jeg ønsker nå å gjøre det samme (hente temperatur) mot min andre HS-installasjon. Imidlertid så klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg kan spesifisere hvilken HS-installasjon JSON-kommandoen skal sendes til. Dersom jeg bruker primær myhs brukernavn og passord så går den tilsynelatende til den primære (første) HS installasjonen. Jeg har søkt og leita, men finner ikke noe dokumentasjon på denne problemstillingen.

I administrasjons-interfacet til myhs kan man lage ekstra brukere, og jeg prøvde å lage en ekstra bruker som bare hadde tilgang til den andre HS-installasjonen, men da får jeg bare en feilmelding i retur når jeg prøved å sende JSON-kommandoer (License error 2). Hvis jeg oppretter en bruker som bare har tilgang til den primære installsjonen så fungerer det helt fint.

Brukerdokumentasjonen ser ut il å være svært mangelfull fra HS sin side i dette tilfellet, eller så er jeg bare veldig dårlig til å søke.

Har sendt inn en support-sak på dette til HS, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 24/09/2018 at 09:38, JxxxIxxx said:

Har brukt dette oppsettet en god stund nå for å vise en utetemperatur på telefonen, men nå har jeg en tilleggs-problemstilling som jeg ønsker å lufte:

Så langt har jeg brukt dette bare mot min primære HS installasjon. Jeg har to installasjoner av HS, samlet under MyHS, og jeg betaler for MyHS Premium. Jeg ønsker nå å gjøre det samme (hente temperatur) mot min andre HS-installasjon. Imidlertid så klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg kan spesifisere hvilken HS-installasjon JSON-kommandoen skal sendes til. Dersom jeg bruker primær myhs brukernavn og passord så går den tilsynelatende til den primære (første) HS installasjonen. Jeg har søkt og leita, men finner ikke noe dokumentasjon på denne problemstillingen.

I administrasjons-interfacet til myhs kan man lage ekstra brukere, og jeg prøvde å lage en ekstra bruker som bare hadde tilgang til den andre HS-installasjonen, men da får jeg bare en feilmelding i retur når jeg prøved å sende JSON-kommandoer (License error 2). Hvis jeg oppretter en bruker som bare har tilgang til den primære installsjonen så fungerer det helt fint.

Brukerdokumentasjonen ser ut il å være svært mangelfull fra HS sin side i dette tilfellet, eller så er jeg bare veldig dårlig til å søke.

Har sendt inn en support-sak på dette til HS, så får vi se.

"For the record" så har jeg fått det til å virke. Jeg gjorde prinsipelt riktig slik jeg beskrev det ovenfor, men hadde gjort noe småfeil i oppsettet av brukeren for nr.2 installasjon, derfor furngerte det ikke med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ekstra problem med Tasker har oppstått med dette oppsettet som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

 

Har fått ny telefon og flyttet over task og widget til denne, men det skjer noe som ikke skjedde på den gamle telefonen:

Hver gang tasken utføres skifter "fokus" til den den skjermen der Tasker-ikonet ligger.

Jeg har widgeten på hovedskjermen mens Tasker og andre verktøy ligger på en annen skjerm. Hver gang jeg trykker på widgeten for å oppdatere, eller hver gang Tasker selv utfører profilen på tid, så byttes skjermen til den skjermen der Tasker ligger. Dette skjedde ikke på min gamle telefon. Den gamle telefonen hadde Android 7, mens den nye har Android 8.  Har søkt i det vide og brede på nettet, men finner ikke problemstillingen nevnt en eneste gang.

Samme skjer forøvrig hvis jeg lager Tasker "shortcuts" til en task (samme hvilken) og legger disse på en annen skjerm enn der Tasker selv ligger. Med en gang jeg trykker på shortcut så skifter telefonen til den skjermen der Tasker ligger.

Dette er såpass irriterende at det gjør hele oppsettet litt ubrukelig for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.