Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Question

Posted

Hei,

Jeg er litt rookie på dette her. 
Jeg jobber på havet og er borte en mnd i slengen, den forrige fryseren røk mens jeg var på jobb og masse viltkjøtt var ødelagt så trenger tips på en temperaturmåler jeg kan bruke i fryseren. Helst trådløs som jeg kan koble opp på app som jeg kan følge med på når jeg er på jobb

takker for all tips

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De små tempsensorene til et par hundre fra Aquara e.l. bør gjøre jobben greit nok men bruk i så fall kvalitetsbatteri fra Varta, Duracell e.l. Batteri fra Biltema, Clas o.l. liker ikke lave tempetaturer.

Jeg har 6 kjøl/frys enheter og bruker DS18B20 sensorer koblet til et par Shelly Plus Uni.

Veldig greit med alarm fra de enhetene...

• 0
Posted
SveinHa skrev (6 minutter siden):

De små tempsensorene til et par hundre fra Aquara e.l. bør gjøre jobben greit nok men bruk i så fall kvalitetsbatteri fra Varta, Duracell e.l. Batteri fra Biltema, Clas o.l. liker ikke lave tempetaturer.

Jeg har 6 kjøl/frys enheter og bruker DS18B20 sensorer koblet til et par Shelly Plus Uni.

Veldig greit med alarm fra de enhetene...

Hei,

kansje jeg skal teste aquara, da det er enklest for meg😁 men denne klarer å sende signaler igjennom fryseren?

Takker for svar.

• 0
Posted
Tage skrev (13 minutter siden):

denne klarer å sende signaler igjennom fryseren?

Det er ikke sikkert men koster lite å prøve. Spørs litt hvor nærmeste node den kan kommunisere med er. Jeg har en slik i drift i et Samsung kjølesksp i tillegg til de nevnte DS18B20 sensorene.

• 0
Posted
SveinHa skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sikkert men koster lite å prøve. Spørs litt hvor nærmeste node den kan kommunisere med er. Jeg har en slik i drift i et Samsung kjølesksp i tillegg til de nevnte DS18B20 sensorene.

Takker skal teste😊