Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Pollenvarsel


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Sendte de en mail, og endte opp med:

 

"Jag blir lite nyfiken var du hittar den länken? För att kunna felsöka skulle jag behöva din hjälp"

 

...og da blir jeg litt svar skyldig, jeg finner egentlig ikke noen kilde på at dette apiet finnes, bortsett fra i denne tråden (og en side på github).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Sendte de en mail, og endte opp med:

 

"Jag blir lite nyfiken var du hittar den länken? För att kunna felsöka skulle jag behöva din hjälp"

 

...og da blir jeg litt svar skyldig, jeg finner egentlig ikke noen kilde på at dette apiet finnes, bortsett fra i denne tråden (og en side på github).

 

Den lenken er vel funnet i kildekoden deres, det er den lenken de bruker (eller brukte) til å lage oversikten på sine egne nettsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at de har endret på nettsidene sine. 

Dette er URL for Østlandet med Oslo nå:

https://pollenkontroll.no/api/middleware/pollen/b5bb4856-2117-433d-bf18-53504ef2f101

(usikker på om den lenken er permanent eller om den endrer seg...)

 

EDIT:

Første post er oppdatert med info om nye URLer.

Endret av ZoRaC
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
1 minutt siden, langoose skrev:

Tenkte på å bruke RESTful i Home Assistant. Kanskje jeg missforstår, men dere snakket orginalt om HomeSeer?

 

Ja, men URLene på pollenkontroll.no er de samme uansett system. Den URLen i quoten din vil ikke fungere uansett hvilket system man bruker... :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 07/05/2021 at 15:53, ZoRaC said:

 

Ja, men URLene på pollenkontroll.no er de samme uansett system. Den URLen i quoten din vil ikke fungere uansett hvilket system man bruker... :) 

Japp, har funnet korrekt link. Bare supernoob på REST, håp om å smugtitte på oppsettet 😅

 

EDIT: Fant løsningen her https://gist.github.com/Cavemanz/b38e31969d15ed0a9ce1d560f8755997

Endret av langoose
La inn løsning for fremtidig bruk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.