Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Pollenvarsel


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Det høres sannsynlig ut. Jeg forsøkte med ini filen som ligger default i nedlastingen fra jon00 og da oppretter den devicer.

Problemet er bare at jeg får ikke lov til å oppdatere Mono. Den sier bare at versjon 4.6.2 er siste versjon. Må nesten google litt :)

Endret av Rufus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha oppdatert Mono til versjon 5.2 får jeg nå en kjempelang feilmelding når jeg kjører jon00DataScraper.

 

Compiling script /usr/local/HomeSeer/scripts/Jon00DataScraper.vben: Visual Basic.Net Compiler version 0.0.0.5943 (Mono 4.0.1 - tarball) Copyright (C) 2004-2010 Rolf Bjarne Kvinge. All rights reserved. /tmp/rq22ao9q.0.vb (2,16) : warning VBNC40056: Namespace or type specified in the Imports 'System.Core' doesn't contain any public member or cannot be found. Make sure the namespace or the type is defined and contains at least one public member. Make sure the imported element name doesn't use any aliases. /tmp/rq22ao9q.0.vb (1008,36) : warning VBNC42020: Variable declaration without an 'As' clause; type of Object assumed. /tmp/rq22ao9q.0.vb (659,17) : warning VBNC42024: Unused local variable: 'ex'. /tmp/rq22ao9q.0.vb (286,22) : warning VBNC42024: Unused local variable: 'P'. /tmp/rq22ao9q.0.vb (894,29) : warning VBNC42024: Unused local variable: 'Ex'. /tmp/rq22ao9q.0.vb (1132,41) : error VBNC99999: Internal compiler error close to this location vbnc : Command line : error VBNC99999: Unexpected error: The method or operation is not implemented. at vbnc.CecilHelper.InflateType (Mono.Cecil.TypeReference original, Mono.Collections.Generic.Collection`1[T] parameters, Mono.Collections.Generic.Collection`1[T] arguments) [0x003f2] in :0 at vbnc.CecilHelper.GetCorrectMember (Mono.Cecil.MethodDefinition Member, Mono.Cecil.TypeReference Type, System.Boolean Emittable) [0x000c4] in :0 at vbnc.CecilHelper.GetCorrectMember (Mono.Cecil.MethodReference Member, Mono.Cecil.TypeReference Type, System.Boolean Emittable) [0x0001c] in :0 at vbnc.CecilHelper.GetMembers (Mono.Cecil.TypeReference Type) [0x00219] in :0 at vbnc.MemberCache.ClearAll () [0x00125] in :0 at vbnc.MemberCache..ctor (vbnc.Compiler Compiler, Mono.Cecil.TypeReference Type) [0x0005a] in :0 at vbnc.TypeManager.GetCache (Mono.Cecil.TypeReference Type) [0x0002f] in :0 at vbnc.Helper.GetOperators (vbnc.Compiler Compiler, System.String[] Names, Mono.Cecil.TypeReference Type) [0x00012] in :0 at vbnc.Helper.GetConversionOperators (vbnc.Compiler Compiler, System.String[] Names, Mono.Cecil.TypeReference Type, Mono.Cecil.TypeReference ReturnType) [0x0002f] in :0 at vbnc.Helper.GetWideningConversionOperators (vbnc.Compiler Compiler, Mono.Cecil.TypeReference Type, Mono.Cecil.TypeReference ReturnType) [0x00001] in :0 at vbnc.Helper.IsConvertible (vbnc.ParsedObject Parent, vbnc.Expression FromExpression, Mono.Cecil.TypeReference FromType, Mono.Cecil.TypeReference DestinationType, System.Boolean CreateConversionExpression, vbnc.Expression& convExpr, System.Boolean ShowError, System.Nullable`1[T] isStrict, System.Boolean considerConstantExpressions) [0x037b0] in :0 at vbnc.MemberCandidate.IsApplicable (System.Collections.Generic.List`1[T] error_lines) [0x00d8f] in :0 at vbnc.MethodResolver.RemoveInapplicable (System.Collections.Generic.List`1[T] error_lines) [0x0006b] in :0 at vbnc.MethodResolver.ResolveInternal () [0x00336] in :0 at vbnc.MethodResolver.Resolve () [0x00009] in :0 at vbnc.MethodGroupClassification.ResolveGroup (vbnc.ArgumentList SourceParameters, System.Boolean ShowErrors, System.Boolean CanBeLateBound) [0x000e3] in :0 at vbnc.InvocationOrIndexExpression.ResolveMethodInvocation () [0x0013b] in :0 at vbnc.InvocationOrIndexExpression.ResolveExpressionInternal (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00369] in :0 at vbnc.Expression.ResolveExpression (vbnc.ResolveInfo ResolveInfo) [0x0007b] in :0 at vbnc.ReturnStatement.ResolveStatement (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00019] in :0 at vbnc.CodeBlock.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x000c7] in :0 at vbnc.MethodBaseDeclaration.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00089] in :0 at vbnc.SubDeclaration.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00049] in :0 at vbnc.BaseObjects`1[T].ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00055] in :0 at vbnc.TypeDeclaration.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00082] in :0 at vbnc.ClassDeclaration.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x0002a] in :0 at vbnc.AssemblyDeclaration.ResolveCode (vbnc.ResolveInfo Info) [0x00041] in :0 at vbnc.Compiler.Compile_Resolve () [0x003bb] in :0 at vbnc.Compiler.Compile () [0x004c7] in :0 Compilation took 00:00:05.8618880

 

Noen som er flinke til å tolke feilmeldinger her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rufus skrev:

Etter å ha oppdatert Mono til versjon 5.2 får jeg nå en kjempelang feilmelding når jeg kjører jon00DataScraper.

 

Compiling script /usr/local/HomeSeer/scripts/Jon00DataScraper.vben: Visual Basic.Net Compiler version 0.0.0.5943 (Mono 4.0.1 - tarball)

 

Sikker på at du ikke kjører 2 versjoner samtidig? Bare ser den henviser til Mono 4.0.1 i feilmeldingen, men det trenger ikke ha noen sammenheng. 

 

Tatt en restart av serveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rufus skrev:

Jepp, har gjort det et par ganger. Hater Mono oppdateringer ;) Er et pes hver gang :)

 

Trikset er å ikke ta store hopp. ;) jeg er på 5.20, altså nyeste. Startet på 3.x for et par år siden. Har stort sett ikke vært noe problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ZoRaC skrev:

Trikset er å ikke ta store hopp. ;) jeg er på 5.20, altså nyeste. Startet på 3.x for et par år siden. Har stort sett ikke vært noe problem. :)

Tror kanskje ikke jeg installerte alt. Jobber med saken nå, kanskje det løser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klør meg i hodet her - jeg får det ikke til å virke. Får ikke en gang ned grab-fila. Linken fungerer i browser, men altså ikke ellers. Har spurt på HS-forumet om tips, så får vi se. Nå kjører jeg på windows, men det skulle jo ikke ha noen praktisk betydning. :) Alt annet jeg har fast grab på fungerer normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mk1 black limited skrev:

Klør meg i hodet her - jeg får det ikke til å virke. Får ikke en gang ned grab-fila. Linken fungerer i browser, men altså ikke ellers. Har spurt på HS-forumet om tips, så får vi se. Nå kjører jeg på windows, men det skulle jo ikke ha noen praktisk betydning. :) Alt annet jeg har fast grab på fungerer normalt.

 

Du kan også høre med Jon00 (hvis det ikke er i hans DataScraper-tråd du har spurt?) - har sendt han noen «problem URL’er» før og fått hjelp til å finne ut av det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mk1 black limited skrev:

Klør meg i hodet her - jeg får det ikke til å virke. Får ikke en gang ned grab-fila.

Hva har du skrevet i ini-fila? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig bare dette for å teste:

 

[Grab1]
Path=https://pollenkontroll.no/api/pollen-count?country=no&location=126
TextFile=1
Devicemode=2
Username=
Password=
Options=
UserAgent=

 

Pattern1=(?s)"Salix".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
DeviceName1=Salix (i dag)
DeviceValue1=[0]
DeviceText1=[1]
DeviceName2=Salix (i morgen)
DeviceValue2=[2]
DeviceText2=[3]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
1 minutt siden, Knutarn skrev:

 

Hvordan legger jeg denne inn? Bare og legge den i samme mappestil som den ligger i? Har aldri satt inn plugins som ikke er fra HS3 sin plugin liste:)


Jon00 sine plugins er litt spesielle ja... ? mener å huske at man bare legger filene i scripts-mappa, men jeg husker ikke helt. Det er kanskje med en readme-fil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, ZoRaC said:


Jon00 sine plugins er litt spesielle ja... ? mener å huske at man bare legger filene i scripts-mappa, men jeg husker ikke helt. Det er kanskje med en readme-fil?

Fått lakt den inn nå :)

 

Hvordan legger jeg inn infoen du har her? Redigerer jeg settings fila? Hvordan blir fremgangen? :)

 

EDIT: Sånn?

asd.jpg

Endret av Knutarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blodstrupmoen said:

Hvor legger man inn dette?

La det inn sånn her:

 

[Settings]
DataLogging=1
ExpressionLogging=1
ErrorLogging=1
IEClearDelay=3

[Grab10]
SSLMode=3072
Devicemode=2
Path=https://pollenkontroll.no/api/pollen-count?country=no&location=126
Pattern1=(?s)"Hassel".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
Pattern2=(?s)"Or".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
Pattern3=(?s)"Bj.*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
Pattern4=(?s)"Gress".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
Pattern5=(?s)"Burot".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
DeviceName1=Hassel (i dag)
DeviceValue1=[0]
DeviceText1=[1]
DeviceName2=Hassel (i morgen)
DeviceValue2=[2]
DeviceText2=[3]
DeviceName3=Or (i dag)
DeviceValue3=[100]
DeviceText3=[101]
DeviceName4=Or (i morgen)
DeviceValue4=[102]
DeviceText4=[103]
DeviceName5=Bjørk (i dag)
DeviceValue5=[200]
DeviceText5=[201]
DeviceName6=Bjørk (i morgen)
DeviceValue6=[202]
DeviceText6=[203]
DeviceName7=Gress (i dag)
DeviceValue7=[300]
DeviceText7=[301]
DeviceName8=Gress (i morgen)
DeviceValue8=[302]
DeviceText8=[303]
DeviceName9=Burot (i dag)
DeviceValue9=[400]
DeviceText9=[401]
DeviceName10=Burot (i morgen)
DeviceValue10=[402]
DeviceText10=[403]

[Grab11]
SSLMode=3072
Devicemode=2
Path=https://pollenkontroll.no/api/pollen-count?country=no&location=126
Pattern1=(?s)"Salix".*?"level_number":(.*?),"level_description":"(.*?)"
DeviceName1=Salix (i dag)
DeviceValue1=[0]
DeviceText1=[1]
DeviceName2=Salix (i morgen)
DeviceValue2=[2]
DeviceText2=[3]

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.