Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Amazon Echo Dot


Anbefalte innlegg

2 timer siden, Venin skrev:

Voila! Manage Your Content and Devices inne på amazon.com. Endret Norway til United States og random by, stat og ZIP code. Da fikk jeg alle valgene på alexa.amazon.com.

Perfekt, funket her også. Fungerer det fremdeles hvis man bytter tilbake til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, backspace said:

 

Jeg har min Amazon account med amerikansk adresse som jeg brukte til å registrere Alexa med så mulig det må til for å få inn spotify som valg?

 

Jeg har to Amazon kontoer, en til å bestille via jetcarrier og en annen til å bestille ting som skal leverer direkte til norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 
Jeg har to Amazon kontoer, en til å bestille via jetcarrier og en annen til å bestille ting som skal leverer direkte til norge [emoji16]

Jeg har en amerikansk og en engelsk Amazon, og bytter bare adresse mellom Norsk eller Jetcarrier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ble lei amerikanske Alexa så jeg byttet til English (United Kingdom), som også er nærmere min egen uttale. Da forsvant ting som Pandora og iHeartRadio (som jeg ikke bruker) og visstnok er det noen andre skills som ikke fungerer heller. Men største ulempen var at Spotify ikke ville fungere som default music service. Løsningen var rett å slett å flytte Amazon-kontoen fra .com til co.uk som beskrevet her: https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000122630-switch-account-region-from-amazon-usa-to-amazon-uk-or-vice-versa- 

 

Etter det måtte jeg linke Spotify på nytt, men så fungerte det fint. 'Alexa, sing me a song' er plutselig ikke lenger When my WiFi left me, men i stedet Auld Lang Syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Er det forskjell på stemmens volume hos dere på  "Alexa, add a pizza timer for 3 seconds" og "Alexa, remind me in 3 seconds" ? Når varslet kommer etter tre sekunder er stemmen på timeren mye høyere enn stemmen på reminderen hos meg. Den er også mye høyere enn lydsignalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.