Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartthings min løsning


Anbefalte innlegg


2 stk Aeon key fobs

3 stk Blink for home kamera

4 aktiviteter på Harmony hub

6 Sonos høytalere

10 Fibaro dimmere

3 dørsensorer

ID-lock lås m z-wave

1 senosr på kattedøra

2 Fibaro vannsensorer

2 Fibaro røykvarslere

HUE hub

1 HUE rgb led stripe

4 HUE rgb pærer

1 HUE Go

5 HUE hvite pærer

1 Lightify hvit pære

1 Lightify garden spots

6 fibaro motion sensor

1 Aeon 6i1 motion sensor

1 Nexa utendørs motion sensor

2 skt aeon range extendere z-wave

3 Fibaro power plugs

2 Fibaro rele on/off

4 eneheter fra Netatmo

1 z-wave sirene

2 stk no name z-wave powerplugs

1 water valve, som stenger hovedkrana om det er lekasje. Z-wave

 

Et hav av automatiseringer, og noe virtuelle devicer.

 

Alt av lys er automatisert bortsett fra over sofa og tv.

Disse to er dog deler av "scener" når jeg setter modus til filmmodus.

Lys aktiveres også i deler av stua ved bevegelse utenfor for å ha godt lys om noen skulle bevege seg i hagen.

Spisestue og kjøkken automatiseres ut fra to bevegelsessensorer som avhjelper hvor man kommer inn fra, samt ivaretar at det ikke blir mørk når man befinner seg i denne sonen.

Mye av lysene i huset har forskjellig styrke på dagtid og natt.

Selv vedboden har automagisk lys, åpner jeg døra for å hente ved så går en HUE pære på og står på 2 min etter at jeg lukker døra. Dekker da om jeg må lukke døra en liten stund når jeg er der ute.

Alt av utelys går på 30 min før solnedgang, og slår seg av 30 minutter etter at sola står opp.

Stemningslys på terasen går over i en grønn farge med 5% kl 23:00 for å dempe lyset i nabolaget.

 

Røykvarslere og vannvarslere vil respektivt lukke eller åpne hovedvannet om noe skulle oppstå av denne type katastrofer.

 

Håndklevarmer er satt opp så den gir oss varme håndklær ut fra mønster på når vi pleier å stå opp om morgenen.

Varmekabler settes på og av ut fra lufttemperatur på badet. Aeon motion sensor som gir dette.

Da vil Sol, dusj, vindu, håndkletørker osv avgjøre når varmekablene er slått på. Dette har vesentlig besparelse i strømforbruk har jeg merket. Uten at dette har gått utover komfort.

 

Ble lei av at lyset på soverom gikk på for høyt nivå om morgenen når kona slo på lyset. Har laget en knapp hun benytter som starter lyset på 5% og så går den gradvis til 15%

Dette var gull å få på plass for en som ikke akkurat er happy om morran når 6 led lamper slår i trynet.

 

mere kommer etter hvert.

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Snowman
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei :) hvor fikk du tak i smartthings huben din? Jeg tenker å skaffe meg en slik en da jeg syned openhab2 krever litt tid xD 

 

Har sjekker litt rundt, men må man få tak i det fra storbritania?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 3/13/2017 den 15.38, Snowman skrev:

Røykvarslere og vannvarslere vil respektivt lukke eller åpne hovedvannet om noe skulle oppstå av denne type katastrofer.

Hei,

Hvordan løser du dette ? om det brenner, og man slukker med vann, vil det da forbli åpent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.