Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

HomeSeer Zee S2 og Qubino værstsjon


toro

Spørsmål

Hei,

Ny på HomeSeer og på forum, men er i gang med en HomeSeer Zee S2 og forsøker å koble opp Qubino værstasjon (ZMNHZD1) fra Tronika.

Det ser ut som at ikke alle sensor'er blir reg under Dev Managament og lurer på om noen kan gi meg noen tips.

Qubino værstasjon består av 2 stk thermo/hygro Sensor, 1 stk  wind Sensor og 1 stk rain sensor og kommuniserer på 433MHz mot sensorene og Z-wave mot HomeSeer.

Det dukker kun opp 1 stk temperatur sensor og flere batteri status'er (10 stk) Se vedlegg. Manualen beskriver 10 stk End-Point, mulig det er en sammenheng her, men klarer ikke å se det.

Er det normalt at de sensorer som ikke dukker opp automatisk ved ny node, må legges til manuelt?

Har prøv å fjerne node og legge til på nytt, men samme resultat.

Er det muligens feil med værstasjonen? Ser ut som det går kommunikasjon på 433MHz mot sensorene da USB Key blinker i takt med de ulike sensorene.

Noen som kan bidra, så hadde jeg vært takknemlig :-)

 

 

 

Sensor.png

Endret av Moskus
Mer informativ tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Takk for respons på min sak :-)

Jeg har lest og sett litt mer på saken, og det er slik at USB key til denne værstasjonen er default unsecure. Men den kan settes til secure Inclustion ved å sette parameter 250 til 1.

Værstasjonen er satt i exclusion/reset og fjernet fra min Homeseer. Så har jeg lagt den til igjen med None Secure, men dessverre med samme resultat.

 

Jeg ser at det er noen feilmeldinger, og håper noen kan hjelpe med med å tolke disse. Det er tydelig at USB key værstasjon ikke snakker godt nok sammen med min HomeSeer HS3 ZEE S2. Se vedlegg.

 

Noen som har tips på hva jeg gjør videre? Er dette et problem som jeg må ta med HomeSeer eller med Qubino??

Takknemlig for all respons :-)

 

 

None_Secure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svaret, du har tydeligvis oppklart problemet.

Typisk min uflaks, endelig tatt i bruk min første Z-wave device og så er den ikke støttet hos HomeSeer :-(

 

Har forsøkt en mail til Homeseer Support,  og håper på ei løsning.

Dette er et supert forumet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk og godt poeng.

Jeg kan ikke finne dette produktet i katalogen til Z-Wave Alliance, men produktet er annonsert som om det er det. Qubino reklamere med medlemskap i Alliansen , så regner med de kan bekrefte om produktet er det eller ikke. Jeg skal sjekke ut og kommer tilbake så snart jeg vet mer.

 

GOAP.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
10 timer siden, toro skrev:

Jeg kan ikke finne dette produktet i katalogen til Z-Wave Alliance, men produktet er annonsert som om det er det.

Det er dessverre to forskjellige ting, ja. En gang ble Qubino sine dimmere solgt som sertifisert lenge før de faktisk var det, hvis jeg husker historien rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.