Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skap for data utstyr


Asterix

Anbefalte innlegg

Alle trådløse utstyr har det nok bedre utenfor et skap, men likevel ønsker jeg å skjule så mange som mulig, trådløse eller ikke (switch, controller, mini PC,...).

Finnes det noe skap som kan anbefales å kjøpes i Norge, som dere har god erfaring med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Asterix skrev:

Alle trådløse utstyr har det nok bedre utenfor et skap, men likevel ønsker jeg å skjule så mange som mulig, trådløse eller ikke (switch, controller, mini PC,...).

Finnes det noe skap som kan anbefales å kjøpes i Norge, som dere har god erfaring med?

 

Jeg bruker "hattehyllen" i et garderobeskap med skyvedør foran... :) IMG_5172.thumb.JPG.7d577b7cb293dfe8f1782c9941485f7e.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du er ute etter er vel et såkalt "rack skap".

Det finnes det mye av, koster litt penger, men dersom du bor "rett" plass i norge finnes det mye billig og gratis på finn.
For ikke-rack-monterbart ikkestyr finnes det rack-hyller

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom hyller som bildet over, hjemmelaget rack, og 19" rack på hjul opp igjennom åra.

Har endt opp med et 12U veggmontert skap som er "nesten gratis", og er veldig fornøyd med det.

 

https://www.proshop.no/Under-kategorisering/-Unknown-19-Budget-Veggskap-12U/2395633

 

Det henger trygt oppunder taket i teknisk rom, og er er det plass til det meste:

19" patchepanel, to 19" switcher, UPS, 2 x Sonos Amp, NAS og et par små PCer hvis man holder det litt ryddig. Mangler bare en vifte :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Moskus said:

Nå er jo ikke rack-skap direkte pene, selv om de er praktiske. Rack er for dem som har et sted utenfor synsvidde. :) 

På en måte blir alt penere enn det jeg har (eller ikke har) gjort så langt. ?

Rack skap er ryddig, så det kan være at det er den beste løsningen. Tenkte noen bruker kanskje 'audio skap', eller kanskje enkelt Ikea skap?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asterix skrev:

På en måte blir alt penere enn det jeg har (eller ikke har) gjort så langt. ?

Rack skap er ryddig, så det kan være at det er den beste løsningen. Tenkte noen bruker kanskje 'audio skap', eller kanskje enkelt Ikea skap?

 

jeg har prøvd litt forskjellig jeg også, men ikke noe ble seende bra ut. Nå som jeg holder på å pusse opp boden, falt valget på et rack-skap som jeg fikk av min forrige arbeidsgiver siden de byttet ut til noen mindre men dypere skap.

 

en ting som er verd å tenke på om man skal gå for rack, er dybden, i de minste skapene er det ikke plass til en rack-server f.eks, de må gjerne ha 60-80cm dybde på skapet. men til patchepanel og switcher er de ypperlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.