Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan vekke Sensative Strip?


Moskus

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at min Sensative Strip ikke helt optimalt kommuniserer med resten av nettverket, og en måte å ordne det på er optimalisering. Men da må jo stripen være våken.

 

I manualen jeg har står det at jeg skal sette magneten på den buede enden slik at LED tennes. Dette gjøres 3 ganger innen 10 sekuder. Og så er den våken. Visstnok.

 

Ikke tale om jeg får respons. Gjør jeg noe annet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon mellom HS og Strips vil jeg si er så som så (bortsett fra åpen/lukket - det funker alltid). Batteristatus funker dårlig, endring av wakeuptime har jeg ikke fått til heller. 

 

Husker ikke om det er samme metode for include/exclude og for å vekke? For det du beskriver mener jeg er metoden for å sette i include/exclude-modus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

For det du beskriver mener jeg er metoden for å sette i include/exclude-modus. 

Den sender vel en NIF uansett?

 

Jeg er 99,98% sikker på at det var dette som stod i manualen. Men mulig jeg skal dobbeltsjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Har forsøkt, men det virker som det er dårlig respons i stripe`n. Jeg har også en dimmer2 som responderer dårlig etter at jeg endret HC. De andre fikk jeg kjørt exclude på og er oppe og går. 

Tror nok jeg må kjøre en runde til med exclude, men hvis det er noen som har noen tips og triks så mottas det med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også endel, men det gikk til slutt. Såvidt jeg husker så tror jeg at jeg skjønte at jeg burde hatt z-wave-sticken min i include-modus omtrent ved unboxing, første gang du aktiverer den har den veldig lyst å koble seg på, men når det ikke gikk fordi jeg ikke var klar, så ble den vanskelig å få inn igjen. Leste manualen med lupe og gjorde nok det jeg kunne for å resette og reinkludere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.